رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از احیای 28 واحد صنعتی و معدنی استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 23 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محسن دارابی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در تشریح اقدامات صورت گرفته در نیمه ابتدای امسال، گفت: امسال تعهد احیای 35 واحد صنعتی را در برنامه داریم که خوشبختانه در نیمه ابتدای سال 13 واحد از این تعداد احیا شده که نشان از تحقق 37 درصدی برنامه امسال ما در این حوزه دارد.

وی افزود: امسال همچنین احیای 20 واحد معدنی را در دستور کار داریم که نیمه ابتدای امسال 15 واحد احیا شده که نشان از تحقق 75 درصدی تعهدات ما دارد.

دارابی تعهد امسال استان در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی استان را نیز تامین سرمایه درگردش برای 50 واحد صنعتی استان اعلام کرد وافزود: خوشبختانه از محل کمک‌های فنی و اعتباری تاکنون برای 73 واحد صنعتی استان سرمایه درگردش تامین شده است.

وی افزود: در مجموع از محل این کمک‌ها، 17.5 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان کمک شده است.

رییس سازمان صمت استان اشاره‌ای به ظرفیت‌های معدنی استان هم داشت و افزود: چهار پهنه معدنی استان آزاد شده و تا پایان آذرماه پهنه معدنی سنقر هم آزاد می‌شود.

دارابی در ادامه با اشاره به پیگیری طرح تکمیل زنجیره "از پشم تا فرش" در استان، گفت: در حال حاضر این زنجیره بجز در بخش "رنگ" تکمیل شده و سرمایه گذار هم برای این موضوع پای کار آمده است.

وی با بیان اینکه مساعد شدن حال فرش استان نیازمند همکاری و کمک بانک‌ها است گفت: بانک ها باید در بحث پرداخت تسهیلات در حوزه فرش پای کار بیایند، اما متاسفانه با بیان اینکه حوزه فرش برای آنها اقتصادی نیست از انجام این کار خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: دفاع از برند فرش سنقر نیازمند حضور موثر و کمک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است.

دارابی با اشاره به اشتغالزایی بسیار و ارزان حوزه فرش در استان، گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال استان حل شود باید بدنبال اشتغال آسان و ارزان باشیم که بهترین نمونه آن حوزه فرش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار فرشباف در استان فعالیت دارند، افزود: کدام صنعت است که بتواند با قیمت ارزان این میزان اشتغالزایی را برای استان به همراه داشته باشد.

رییس سازمان صمت استان در ادامه با اشاره به کاهش صادرات استان در نیمه ابتدای امسال، گفت: نیمه ابتدای امسال باید 1.5 میلیارد دلار صادرات داشتیم که 15 درصد از برنامه عقب هستیم.

وی افزود: این کاهش صادرات به دلیل کاهلی تجار ما نیست و علت آن بسته بودن مرز "سومار" و از طرفی تعمیرات مرز "شیخ صله" است.

دارابی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع 2.9 میلیارد دلار صادرات استان، 2.3 میلیارد دلار آن از طریق مرز سومار و پرویزخان انجام شد که امسال بسته شدن مرز سومار به دلایل گوناگون در اواسط تیرماه، موجب شد صادرات ما امسال کاهش یابد.

وی افزود: از طرفی مرز شیخ صله هم حدود 25 روز درگیر تعمیرات و بهسازی زیرساخت‌های آن بود که این موضوع هم تا حدی در کاهش صادرات تاثیرگذار بوده است.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه یادآور شد: به طور معمول در نیمه دوم سال میزان صادرات افزایش چشمگیری می‌یابد و امیدواریم بتوانیم به برنامه خود در بحث صادرات برسیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار