نجات آذرآب
استاندار مرکزی گفت: واحدهای تولیدی، صنعتی آذرآب و ماشین سازی اراک، تفاهم نامه ۶۰ میلیون یورویی با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) امضا کردند
کد خبر: ۷۹۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 23 October 2019

60 میلیون یورو ارزش قرار داد 2 صنعت استان با اویک

سید علی آقازاده افزود: این تفاهم نامه در راستای ساخت تجهیزات صنایع پتروشیمی کیان و دهلران با مشارکت ۲ صنعت بزرگ استان مرکزی شامل آذرآب و ماشین سازی اراک به ارزش ۶۰ میلیون یورو به امضا رسید.

وی ادامه داد: توسعه داخلی سازی در این طرح مشترک برای تجهیزات پتروشیمی دهلران بیش از ۶۲ درصد و برای پتروشیمی کیان ۵۵ درصد هدف گذاری شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: واحد تولیدی، صنعتی آذرآب علاوه بر این تفاهم نامه، توانمندی دریافت سفارشات بیشتری در حوزه داخلی سازی را دارد.

آقازاده تصریح کرد: ماشین سازی اراک بیش از نیم قرن فعالیت دارد و به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی در خاورمیانه است و در ساخت بیش از ۶۰ درصد پتروشیمی ها، ۱۰۰ درصد پالایشگاه‌ها و ۱۹ فاز عسلویه مشارکت داشته است.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک عامل اثربخشی در فعال سازی ظرفیت‌های ارزشمند ماشین سازی و آذرآب اراک است.

گفتنی است آیین امضای این تفاهم نامه مشترک همکاری اقتصادی با حضور وزیر صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلر‌های نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

ماشین سازی اراک (سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیاز‌های صنعتی کشور، در سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.

این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلر‌های حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیر‌های تخصصی فعالیت دارد.

استان مرکزی با بهره گیری از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ به چهارمین قطب صنعت کشور شهره است.

امضای تفاهم نامه 60 میلیون یورویی داخلی سازی تجهیزات پتروشیمی با ماشین‌سازی و آذرآب

 Related image

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار