مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه هزینه بیمه شدگان استان در سال جاری را تا پایان شهریورماه حدود ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان این مبلغ به مراکز درمانی پرداخت شده و با اتمام پذیرش اسناد شهریور و بررسی آن مابقی این بدهی نیز به زودی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 25 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، کیومرث مظفری به مناسب هفته بیمه سلامت (3 تا 9 آبان) با اشاره به جمعیت 1.2 میلیون نفری بیمه شدگان سلامت استان، گفت: در حال حاضر 60 درصد جمعیت استان در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی رایگان، روستاییان و عشایر، بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: همچنین 1986 بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام اس نیز در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گفته مظفری 1040 مرکز درمانی تشخیصی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که بیمه سلامت برای خدمات بستری 90 درصد تعرفه دولتی و برای خدمات سرپایی 70 درصد تعرفه دولتی را برای بیمه شدگان تحت پوشش خود به آنها پرداخت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با مراجعه بیماران به بخش خصوصی هم باز بیمه سلامت درصد خود را بر اساس تعرفه دولتی پرداخت کرده و مابتفاوت آن را خود بیمار باید بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت 2400 قلم دارو را تحت پوشش قرار دارد و 436 قلم دارو نیز صرفا در حوزه بیمه روستاییان و عشایر تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 6700 نوع خدمات در مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله خدمات بیمارستانی و پارکلینیکی در تعهد بیمه سلامت قرار دارد که به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

مظفری با اشاره به خدمات گسترده بیمه سلامت برای روستاییان، گفت: در حال حاضر 131 مرکز بهداشتی درمانی طرفِ قرارداد بیمه سلامت، در حال ارائه خدمات به روستاییان هستند.

پرداخت 180 میلیارد تومان از بدهی مراکز درمانی/ در پرداخت مطالبات بروزیم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پرداخت 180 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی استان در سال جاری، گفت: هزینه بیمه شدگان استان در سال جاری حدود 220 میلیارد تومان بوده که 180 میلیارد تومان آن پرداخت شده و اسناد شهریورماه هم که حدود 40 میلیارد تومانی می‌شود در حال پذیرش است.

وی افزود: در حال حاضر تمام بدهی داروخانه‌ها، پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز فیزیوتراپی و... تا پایان مرداد ماه به رقم 180 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مظفری با اشاره به بروز بودن بیمه سلامت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان، گفت: روند پرداخت مطالبات به این صورت است که یک ماه پذیرش اسناد بیمارستانی صورت گرفته و یک ماه هم بررسی آن طول می‌کشد و در ماه سوم پرداخت صورت می‌گیرد و با احتساب این روند در حال حاضر در پرداخت مطالبات بروز هستیم و اسناد شهریور هم در حال پذیرش است.

اجرای 4 طرح الکترونیک "سلامت" را در دستور کار داریم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به تشریح مهم ترین برنامه‌های بیمه سلامت در سال جاری پرداخت و افزود: "پرونده سلامت الکترونیک" در راستای ارتقای خدمات درمانی، تسریع در ارائه این خدمات و حذف کاغذ از حوزه درمان کشور بسیار حائز اهمیت است و در راستای تکمیل این پروژه، طرح های دیگری در دست اجراست که به نوعی پازل این طرح بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال چهار طرح در حوزه خدمات الکترونیک سلامت را در دستور کار داریم که از جمله آن "نسخه نویسی الکترونیک" است که تاکنون در شش شهرستان هرسین، کنگاور، صحنه، پاوه، جوانرود و سنقر و کلیایی این طرح اجرایی شده و درتلاشیم تا در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، مکلف به اجرای این پروژه در 30 درصد شهرستان‌های استان هستیم، اما در تلاشیم تا در تمامی شهرستان‌ها این پروژه اجرایی شود.

مظفری اجرای "سامانه استقرارسنجی" را پروژه دیگر بیمه سلامت در سال جاری عنوان کرد وافزود: این پروژه با هدف رفع همپوشانی بیمه‌ای در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در 18 بیمارستان دانشگاهی استان فعال است.

وی از اجرای "سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری" به عنوان دیگر پروژه بیمه سلامت در حوزه خدمات الکترونیک یاد کرد و افزود: این پروژه در 17 بیمارستان دانشگاهی استان اجرایی شده و باید تا پایان آذرماه در تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی اجرا شود.

مظفری از طرح "سامانه ارجاع الکترونیک روستاییان از خدمات درمانی سطح یک به دو و سه" به عنوان دیگر طرح الکترونیک بیمه سلامت در سال جاری یاد کرد وافزود: با استفاده از این سامانه بیماران روستایی که نیاز به خدمات درمانی سطح دو و سه داشته باشند، در همان مرکز بهداشت روستایی برای آنها در مراکز درمانی شهر نوبت گرفته شده و به مراکز مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

تمام افراد فاقد بیمه تحت پوشش "بیمه سلامت" درمی‌آیند

وی در ادامه از اجرای طرح "بیمه اجباری از طریق ارزیابی وسع" در آبان ماه امسال خبر داد وافزود: آیین نامه این طرح شهریورماه توسط هیات وزیران به تصویب رسیده و در آن بیمه سلامت به عنوان متولی طرح معرفی شده و ابلاغ آن نیز توسط وزرات بهداشت صورت گرفته است.

مظفری تصریح کرد: این طرح قرار است از آبان ماه امسال اجرایی شود که منتظر ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن هستیم.

به گفته این مسئول، در این طرح تمام افراد فاقد پوشش بیمه یا افرادی که اعتبار دفترچه آنها به پایان رسیده می‌توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به طبقه‌بندی افراد جامعه به 10 دهک درآمدی، گفت: حق بیمه در این طرح برای افراد دهک‌های یک تا سه که افراد کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند، رایگان خواهد بود.

مظفری تصریح کرد: همچنین برای افراد دهک چهارم 50 درصد حق بیمه دریافت می‌شود که ماهیانه رقمی معادل 24 هزار و 800 تومان است و برای دهک‌های پنجم و بالاتر هم حق بیمه ماهیانه به مبلغ 48 هزار و 800 تومان دریافت می‎شود.

وی افزود: بر اساس این طرح افرادی که فاقد بیمه بوده یا اعتبار دفترچه بیمه آنها به پایان رسیده باید با مراجعه به سایت www.ihio.gov.ir فرم خوداظهاری پر کرده و منتظر اعلام سایت مبنی بر تعیین دهک درآمدی آنها و وضعیت پرداخت حق بیمه برای بهره‌مندی از مزایای بیمه سلامت باشند.

مظفری در پایان سامانه 24 ساعته 1666 را پل ارتباطی میان مردم و بیمه سلامت عنوان کرد وافزود: همکاران ما در این سامانه بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات بیمه شدگان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار