عضو انجمن روانشناسی ایران گفت: بحران خانواده امروز از بحران دلار نیز بدتر بوده، در نوسانات دلار واکنش‌های آن فورا در جامعه مشهود می‌گردد، اما بحران خانواده سالیان سال بعد نمود پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۹۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 25 October 2019
 

به گزارشخانواده، تابناک کرمانشاهو به نقل از فارس ، سلسله همایش های رایگان روانشناسی «هنر شاد بودن و بهداشت روان» به همت موسسه کیان خانواده سالم با حضور مسئولین اسلام آباد غرب و مردم این شهرستان برگزار گردید.

عضو انجمن روانشناسی ایران در این همایش عنوان کرد: ازدواج یک رویکرد کامل جامعه شناسی است، اما در عمل این گونه نیست آمار طلاق قانونی و رشد طلاق عاطفی متاسفانه در شهرها افزایش یافته است و این یعنی کارکردهای جامعه شناسی و روانشناسی ما ایراد دارد.

صالح سپهر ادامه داد: اگر علت طلاق را از روانشناسان بپرسیم آنان «ازدواج غلط» را پاسخ آن می دانند، که این آمار به شدت بدتر می شود، بحران خانواده امروز از بحران دلار نیز بدتر بوده، در نوسانات دلار واکنش‌های آن  فورا در جامعه مشهود می‌گردد، اما بحران خانواده سالیان سال بعد نمود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه در جامعه «همسانی» رواج پیدا کرده که دو زوج اگر در یک سطح یکسان باشند می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند، اما در نظر روانشناسان دو فاکتور مورد مهم است؛ یکی میزان سلامت شخصیت و یا روان فرد است و دیگری تناسب شخصیتی زوجین است.

موسس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی نسیم زندگی در پایان گفت: شناخت باید واقعی باشد، توجه خودمان به جامعه را بالا ببریم و اهداف در ازدواج ها را مشخص کنیم.

در ادامه همایش مدیر موسسه کیان خانواده سالم در اسلام آباد غرب افزود: امیدوارم که مردم فرهنگ دوست و اسلام آباد غرب که به عنوان نامزد پایتخت کتاب انتخاب شده است، بتوانند این امر را نیز به تحقق برسانند همانگونه که ما در حال حاضر تعداد ۹ روستای دوستدار کتاب داریم بتوانیم شهرستان دوستدار کتاب را در کشور به ثبت برسانیم.

وی عنوان کرد: در خصوص اهداف کیان خانواده سالم نیز باید عرض کنم که از جمله اهداف این موسسه ارتقاء سطح فرهنگ خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش اثرات آسیب های اجتماعی هست، و در آینده ای نزدیک شاهد حضور اساتید طب اورژانس مطرح در غرب کشور در شهرستان اسلام آباد خواهیم بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار