معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از اجرای عملیات لایروبی برخی رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: لایروبی "قره‌سو" و "رازآور" نیز بزودی به مناقصه می‌رود.
کد خبر: ۷۹۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 29 October 2019

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی مرادی، با اشاره به اینکه قبل از فصل بارندگی کار لایروبی رودخانه‌های استان در چند نقطه آغاز شده، افزود: کار لایروبی برخی رودخانه‌ها را با کمک بیل مکانیکی و تجهیزاتی که شرکت آب منطقه‌ای در اختیار دارد، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در شهرستان‌هایی از جمله صحنه، روانسر، اسلام آبادغرب، جوانرود و سرپل‌ذهاب کار لایروبی در نقاط اضطراری را تا حدودی انجام داده‌ایم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این کار به صورت گردشی و تا زمانی‌که نیاز باشد ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: اگرچه بر اساس قانون لایروبی رودخانه‌های داخل شهر بر عهده شهرداری است، اما در شهرها نیز هرکجا نیاز باشد جهت رفع مشکل ورود خواهیم کرد.

مرادی با بیان اینکه لایروبی برخی رودخانه‌های بزرگ استان باید به پیمانکار سپرده شود، یادآور شد: با کمک اعتباراتی که از محل سیل تخصیص یافته بزودی مناقصه لایروبی رودخانه‌های استان از جمله  قره‌سو و رازآور آغاز می‌شود و اگر نیازی به تمدید مناقصه نباشد احتمالا از اوایل آذر کار لایروبی این رودخانه‌ها آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است لایروبی قره‌سو در مقطع کرناچی که محدوده مهم و ضروری است  50 روز زمان نیاز داشته باشد.

به گفته این مسئول، به دلیل آنکه رودخانه رازآور در برخی نقاط نیازمند بازگشایی و ساماندهی است کار وسیع‌تر بوده و ممکن است بیش از شش ماه هم زمان ببرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: برای رودخانه‌های گاماسیاب، الوند و ارمنی اسلام‌آبادغرب نیز برنامه‌های اصلاح نقاط پرخطر و لایروبی در نظر گرفته شده و برخی از آنها به پیمان رفته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار