معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: کرمانشاه از استان‌های موفق در عرصه جذب سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۷۹۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 29 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر هدايت حاتمی معاون اقتصادي استانداري كرمانشاه با اشاره به موفقیت حاصل شده استان در حوزه جذب سرمایه‌های جدید اظهار داشت: يكي از اولویت‌های جدي مدیریت ارشد استان، بالابردن سهم سرمايه‌گذاري و نسبت سرمايه‌گذاري‌هاي جديد به ميزان توليد استان است.

وی افزود: در دنیا پيشرفت هر كشور و منطقه‌ای را با نسبت سرمايه‌گذاري به توليد ناخالص داخلي آن منطقه مي‌سنجند. هر کشوری خواهان بالندگی و پیشرفت باشد، بايد نسبت سرمايه‌گذاري‌هاي جديد در آن منطقه نیز از رشد بالايي برخوردار باشد.

این مدیر ارشد استان تاکید کرد: در كنار حفظ واحدهای فعلی و اشتغال موجود، موضوع جذب سرمايه‌گذاري جديد از يك اهميت بسیار ويژه‌ برخوردار است.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد‌: همچنين تلاش می‌کنیم پروژه‌هاي زيرساختي و عمراني استان در حوزه‌های صنعت و مشاغل كارگاهي و صنفی و طرح‌های بزرگ و كليدي و متوسط را هم اجرایی کنیم.

دکتر حاتمی افزود: همچنین راه‌اندازی واحدهای نيمه‌كاره قبلی و پروژه‌هاي بالاي 50 درصد پيشرفت فیزیکی را در اولويت ويژه گذاشته‌ايم و این واحدها به صورت هفتگي مورد كنترل قرار مي‌گيرند.

وی اظهار داشت: همچنین با جدیت به دنبال جذب سرمايه گذاری‌های جديد رفته‌ایم و در این زمینه يكي از استان‌هاي فعال و موفق هستیم.

وی ادامه داد: طی مقايسه اي كه وزارت صمت در این زمينه انجام داده است، کرمانشاه در چهارماهه اول سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ دارای از جمله استان هایی بوده است و از رشدی حدود ۲۰۰ درصدی در حوزه جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت برخوردار بوده است.

دکتر حاتمی ادامه داد: خوشبختانه در زمينه جذب سرمايه‌گذاري‌های جديد در حوزه هايی مانند پتروشيمي و صنایع پایین دستی آن، فرآوری‌های کشاورزی و معدني كارهاي بسیار خوبي را انجام داده‌ايم.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری‌های جدید در مرحله اجرای پروژه برای استان یک اشتغال‌زایی جدید خواهند داشت و در مرحله بهره‌برداری نیز  اشتغال مستقيم و غيرمستقيم قابل توجهی را در پی خواهند داشت.

دکتر حاتمی عنوان کرد: چند پروژه مهم استان مانند بيواتانول، بيوايمپلنت و كاغذ تامين بيستون و پاك مايه از قبل شكل گرفته‌اند ولي هنوز بهره‌برداری نرسيده‌اند و نیمه‌کاره باقی مانده‌اند. اميدواريم اين پروژه‌ها را هر چه زودتر به بهره‌برداري برسانيم.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار