استاندار مرکزی
استاندار مرکزی گفت:امسال۶۱۱ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۷۹۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 30 October 2019

صادرات ۶۱۱ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی

به گزارش تابناک مرکزی،سیدعلی آقازاده در همایش روز جهانی استاندارد در اراک با اشاره به نقش موثر اداره کل استاندارد استان مرکزی در افزایش صادرات کالاهای باکیفیت از استان به خارج از کشور افزود: کالاهایی که از استان مرکزی و کشور به خارج از کشور صادر می‌شود بیانگرهویت ایران اسلامی است و افزایش کیفیت آنها نقش موثری در بهبود جذب مشتری، درآمدزایی و ارزآوری دارد.
وی، افزایش صادرات و بازارهای هدف صادراتی استان در سال های اخیر را نشان از بهبود کیفی کالاهای تولیدی در استان دانست وگفت:امسال با نام رونق تولید عجین شده و نیاز است در کنار افزایش و رونق تولید در واحدهای صنعتی کشور و استان به رشد کیفی و استانداردسازی کالاها برای بالا رفتن حجم صادرات و حضور تولیدات ایرانی در بازارهای خارجی اهتمام ویژه شود.
اقا زاده با اشاره به برگزاری ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش امسال برای مدیران کنترل کیفی استان مرکزی، ضرورت نظارت مدیران کنترل کیفی بر مراحل تولیدرا یادآور شد وگفت: این افراد موتور محرک تولید محصولات باکیفیت در استان و کشور هستندبنابراین باید حساسیت مسئولان را برای بهینه سازی کیفیت در کالاها افزایش دهند.

صادرات ۶۱۱ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از استان مرکزی

جعفریان مدیر کل استاندارد استان مرکزی هم با بیان اینکه باید استاندارد ها از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود گفت: با بالارفتن سطح فرهنگ مصرف جامعه این قضیه بیشتر، بهتر و ملموستر درحال عملی شدن است.
وی با بیان اینکه بسیاری از تولید کنندگان میدانند که تولید غیر استاندارد مساوی با از دست رفتن مشتریان است افزود: سازمان ملی استاندارد قصد دارد با توصیه مقام معظم رهبری برای حرکت از مرحله محصول محوری به فرآیند محوری اقدام کند.
وی با بیان اینکه اداره استاندارد دریک مقطعی محصول نهایی راکنترل میکرد یادآورشد: هم اینک کلیه فرآیندها را تحت بازرسی قرار میدهیم.
جعفریان بااشاره به ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام استانداردافزود:براساس این قانون باید کلیه دستگاه های اجرایی با همکاری استاندارد در مسیر استاندارد سازی فرآیندهای خدمت رسانی خود حرکت کنند و امید می رود با این حرکت و این تغییر رویه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری به ویژه در سیاست های اقتصاد مقاومتی بند24 را عملیاتی کنیم .
وی با بیان اینکه اگر همراه سازمانهای بین المللی و سازمانهای مترقی تر در دنیابه لحاظ علمی و فنی پیشرفت نکنیم تمام تلاش هایمان دراستان و کشور اثربخش نخواهد بود گفت: به همین دلیل سازمان ملی استاندارد در مسیرانجام پروژه هاعلمی و فنی حرکت بسیار خوبی را در چند سال اخیر داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار