کد خبر: ۷۹۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲ 31 October 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مدیران اجرایی موفق این استان در جذب اعتبارات ملی به مردم استان معرفی و از آنان تجلیل می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هر کدام از مدیران اجرایی این استان که تعامل و ارتباط بیشتری با مجموعه های منطقه ای و کشوری داشته باشند در زمینه جذب اعتبارات ملی هم موفق تر هستند.
وی افزود: یکی از ملاک های مهم ارزیابی عملکرد سالانه مدیران اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان جذب اعتبارات ملی برای اجراو تکمیل طرح های عمرانی در حوزه اجرایی آنان خواهد بود.  
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی این استان در بحث تهاتر بدهی پیمانکاران بررسی می شود و باید سهم امسال استان به طور کامل جذب و هزینه شود بنابراین مدیران در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
کلانتری عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد در زمینه واگذاری طرح های عمرانی این استان به بخش خصوصی (تبصره ۱۹) تلاش و اقدام بیشتری کنند.        
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تسلط و اشرافیت لازم در مورد دستورالعمل ها، بخشنامه ها و دیگر جزئیات بودجه سال ۱۳۹۹ را داشته باشند.
کلانتری گفت: لازم است که مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هرگونه ابهام و سئوال در زمینه بودجه سال ۱۳۹۹ را از مسئولان سازمان برنامه و بودجه این استان پرسیده یا به سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مراجعه کنند.    
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سند اجرایی بودجه سال ۱۳۹۹ این استان به صورت پیشنهاد باید تا ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ با امضای استاندار استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شود.
حسن نوروزی اظهار داشت: سهم کهگیلویه و بویراحمد در بودجه سال ۱۳۹۹ به زودی از سوی دولت تعیین و ابلاغ می شود.
وی افزود: بودجه سال ۱۳۹۹ تفاوت های اساسی با سال های قبل دارد و ۲ رویکرد مهم آن نیز شامل برنامه محوری و عملیاتی بودن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران اجرایی این استان باید بیش از پیش با مفاهیم بودجه ریزی عملیاتی و مبتنی بر عملکرد آشنا شوند و این نوع بودجه ریزی مربوط به اعتبارات هزینه ای است و شامل اعتبارات عمرانی نمی شود.  
نوروزی عنوان کرد: ستاد بودجه ریزی عملیاتی و مبتنی بر عملکرد در تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شود. 
وی ابراز داشت: وابستگی اعتبارات هزینه ای در بودجه سال ۱۳۹۹ به درآمد نفت نبوده بلکه به مالیات ها و دیگر درآمدهاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مازاد درآمد هر استان در بودجه سال ۱۳۹۹ برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام آن استان بازگردانده می شود.
نوروزی اظهار داشت: هزینه های غیرضروری تا حد امکان در بودجه سال ۱۳۹۹ کاهش می یابد و هزینه های فرابودجه ای و خارج از ماده و تبصره نیز حذف خواهد شد.
وی افزود: بودجه سال ۱۳۹۹ دوسالانه است و به همراه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود اما به تصویب نمی رسد بلکه برای اطلاع وزارتخانه ها و سازمان هاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی سال ۱۳۹۸ استان معادل ۳۸۵ میلیارد ریال برای واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی (تبصره ۱۹) لحاظ شده و چنانچه کار واگذاری طرح ها انجام نشود این میزان اعتبار نیز برگشت داده می شود.   
نوروزی عنوان کرد: ۱۸۵ میلیارد ریال تهاتر بدهی پیمانکاران سال ۱۳۹۸ کهگیلویه و بویراحمد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شده که از این میزان ۱۰۷ میلیارد ریال تخصیص و ابلاغ شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار