دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد ضرب‌الاجلی ۱۰ روزه برای شهرداری نسبت به تعیین تکلیف دفع و دفن زباله‌های این شهر داد.
کد خبر: ۷۹۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 31 October 2019

امین رنجبر روز پنجشنبه گفت: مسئولان شهرداری باید در مدت ۱۰ روز زباله‌های انباشته شده در ایستگاه موقت مسکن مهر را به محل دائمی انتقال دهند.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، دفع غیراصولی زباله‌ها و پسماندهای شهری و رهاسازی آن در جوار مسکن مهر باعث آلایندگی زیست محیطی و به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت مردم پارس‌آباد و ایجاد مشکلاتی برای مردم بویژه ساکنان مسکن مهر، دامداران و مالکان اراضی کشاورزی مجاور شده است.
دپوی زباله‌ها در این محل صرف‌نظر از آلودگی هوا و خاک بدلیل ورود شیرآبه این زباله‌ها به نهرهای انتقال آب زراعی و نیز نفوذ در عمق خاک، باعث آلودگی منابع آبی و تجمع حشرات، حیوانات موذی، سگ‌های ولگرد و پرندگان در نزدیکی مراکز جمعیتی و به تبع آن سبب شیوع انواع بیماری‌های ناعلاج شده و نیز سلامتی احشام و دام‌هایی را که هر روز در این محل مشغول چرا هستند، را در معرض خطر قرار داده است.

کمبود محسوس سطل‌های آشغال در سطح شهر، جمع‌آوری بدون برنامه و تفکیک پسماندها و در ساعات پرتردد گرفته تا حمل و انتقال با وسایط نقلیه فاقد پوشش توری و فرسوده، تخیله و رهاسازی در مکان نامناسب و مجاورت منطقه مسکونی و رهاشدن زباله‌ها به جای دفن و امحای بهداشتی از جمله مشکلات زیست محیطی و بهداشت پارس‌آباد می‌باشد.

پارس‌باد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار