خسرو تمری در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: با یک برنامه ریزی ۳ تا ۴ ساله و به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نامزد پایتخت کتاب ایران شده ایم.
کد خبر: ۷۹۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 03 November 2019

خسرو تمری در خصوص نامزدی شهرستان اسلام آباد به عنوان پایتخت کتاب ایران در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: حدود 4 سال برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی کردیم، در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی با هدف عدالت فرهنگی در سطح کشور به اجرا گذاشت که آن را به منظور دیده شدن شهرستان ها و نقاط مختلف کشور دنبال می کند.

ویخاطر نشان کرد: حدود 5 سال از اجرای این طرح گذشته است و امسال ششمین سال اجرای آن و سال گذشته اولین سالی بود که اسلام آباد غرب در مسیر پایتخت کتاب ایران حضور پیدا کرد و این طرح  از سوی سازمان یونسکو مورد حمایت قرار می گیرد و وزارت ارشاد مجری اصلی اش است.

سرپرست اداره ارشاد اسلام آباد غرب افزود: ما سال گذشته شعب را انتخاب و برنامه های متعددی در سطح شهرستان برگزار کردیم که حجم بالایی از برنامه های کتاب و کتابخوانی متعلق به ماست همچنین بالاترین درصد تشکیل کانون باشگاه های کتابخوانی متعلق به اسلام آباد است.

به گفته این مسئول،ثبت طرح باشگاه ها خود یک امتیاز ویژه شد تا در مجموع با برنامه هایی که در سال گذشته داشتیم، قراردادهایی که با بخش خصوصی بسته و هماهنگی هایی که در سطح شهرستان صورت گرفت، از سال گذشته توانستیم جز کاندیداهای پایتخت کتاب ایران باشیم.

تمری تصریح کرد: امسال با شعاری متفاوت از سال گذشته تحت عنوان، اسلام آباد نامزد پایتخت کتاب ایران در این مبحث وارد شدیم و در حال برنامه ریزی برای آبان ماه و ماه های آینده هستیم. در واقع پایتخت کتاب ایران بهانه ای برای توسعه مطالعه کتاب و کتابخوانی است.

وی در پایان از ثبت 140باشگاه کتابخوانی به همت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طرح پایتخت کتاب ایران به اسلام آباد جایگاه و شان ویژه می بخشد و در این جایگاه نشان خواهیم داد اسلام آباد شهر فرهیختگی و دانایی است.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار