مرتضی کوهی در گفتگو با تابناک:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ کودک کار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 03 November 2019

مرتضی کوهی درباره شناسایی، جمع آوری و حمایت از کودکان کار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در این امر 13 اداره نقش اساسی دارند که یکی از آن ها بهزیستی است. شورای رسیدگی به این کودکان شامل بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری، نیروی انتضامی، دستگاه قضایی و اداره کار است. از این میان بهزیستی بیشترین مسئولیت را در رسیدگی به این کودکان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه خدمت رسانی به این کودکان دو نوع خدمت ارائه می دهیم، یکی خدمات شبانه روزی به منظور نگه داری کودکان بدسرپرست یا فاقد سرپرست است و دیگری خدمات حمایتی و آموزشی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تاکید کرد: از خدمات مهم به کودکان کار تشویق و ترغیب شان به ادامه تحصیل و جلوگیری از انقطاع شان از تحصیل است و در این راستا با اصناف همکاری داریم و 130 نفر از این کودکان را در حرفه های مختلفی که متناسب با شان و جایگاهشان باشد ساماندهی کردیم. این امر موجب می شود از مسیر مشاغل پرت و مورد سواستفاده قرار گرفتن از طرف افراد سودجو دور شوند و در کنار مهارت آموزی به خانواده هایشان هم کمک می شود.

کوهی تصریح کرد: بیش از 95 درصد از این کودکان دارای خانواده و خدمات بهزیستی به صورت خدمات حمایتی و آموزشی روزانه به این کودکان ارائه می شود و در همین راستا آموزش و پرورش کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی، تحت حمایت و آموزش مجدد قرار گیرند.

وی در خصوص رنج سنی این کودکان، گفت: در این تقسیم بندی سن کودکان کار ۸ تا ۹ سال و ۱۳ تا ۱۵ است که گروه اول اصلا توانایی کار کردن ندارند.

کوهی در پایان با اشاره به اینکه، جنسیت این کودکان  غالبا پسر است و  تعداد دختران شناسایی شده آمار قابل توجهی نیست، عنوان کرد: اصولا کار کودک در هیچ جای دنیا قانونی نیست و حداقل خدمت ما به این کودکان دور کردن شان از مسائل آسیب زا و حمایت های امن از آنهاست.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار