معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال طرح توسعه روستایی در استان به منظور ایجاد اشتغال و ماندگاری جوانان در روستاها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۹۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 03 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهدی فتاحیان ، بااشاره به اجرای طرح توسعه روستایی در کشور طی چندسال اخیر، اظهارکرد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت کشور هرساله اعتبارات خوبی را به استان‌هایی که این طرح را اجرا می‌کنند اختصاص می‌دهد، اما متاسفانه این طرح تاکنون در کرمانشاه اجرایی نشده و از اعتبارات آن هم محروم بوده‌ایم.

وی به رایزنی‌های انجام گرفته با معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان برای اجرایی شدن این طرح در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: درنظر داریم این طرح را تا پایان امسال در استان آغاز کنیم که برای شروع هم حدود سه میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال و ماندگاری جوانان در روستاها عنوان کرد و گفت: پیش از اجرای این طرح کارگاه‌های آموزشی را برای بخشداران روستاهای مختلف استان برگزار می‌کنیم تا با این طرح آشنا شوند و بتوانند با کمک سمن‌ها و جوانان آن را در روستاهایشان اجرایی کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح باتوجه به ظرفیت‌هایی که هر روستا دارد، به جوانان آن روستا تسهیلات می‌دهیم تا برای خود ایجاد شغل کنند.

معاون امور جوانان استان در ادامه از اختصاص 570 میلیون تومان اعتبار به شش طرح ملی سمن‌های استان خبرداد و گفت: سمن‌های استان کرمانشاه 9 طرح ملی را به معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد دادند که از این تعداد شش طرح  انتخاب شده و برای اجرایی شدن آنها 570 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: میزان اعتباری که به طرح‌های ملی سمن‌های کرمانشاه اختصاص یافته، یک هشتم کل اعتبار این بخش در کشور است که دستاورد بزرگی برای سمن‌های استان محسوب می‌شود.

فتاحیان گفت: همچنین اخیرا 150 میلیون تومان هم به سمن‌های استان اختصاص یافته تا در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش پررنگ‌تری را ایفا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار