مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: آوا و آراد بیشترین نامی است که خانواده‌های کرمانشاهی طی ۶ ماه امسال برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۷۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 03 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،صادق خدادادی اظهار داشت: میانگین سنی جمعیت استان به میانگین ۳۰ تا ۳۴ سال رسیده که این مهم جای نگرانی دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی جمعیت استان کرمانشاه را تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۲ میلیون و ۶ هزار و ۶۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: آمار ولادت در ۶ ماه اول ۱۳ هزار و ۷۳۵ نفر بوده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰.۲کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: در نیمه اول سال جاری تعداد ۵۵۱۳ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۲۶۶ مورد مربوط به فوت مردان و ۲۲۴۷ مورد مربوط به زنان بوده است و از طرفی بیشترین تعداد فوت‌های ثبت شده مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۳۳۳۹ و کمترین آن مربوط به حمیل با تعداد ۲۸ واقعه وفات بوده است.

این مسئول با بیان اینکه ۲ درصد رشد مرگ و میر را نسبت به مشابه سال قبل شاهد بودیم، گفت: این تعداد در نقاط شهری ۴۱۴۴ مورد و در نقاط روستایی ۱۳۶۹مورد فوتی بوده است.

خدادادی در ادامه با اشاره به اینکه نسبت جنسی فوت مردان نسبت به زنان بالاتر است، افزود: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ متوفی زن، ۱۴۵ مرد فوت شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین علل فوت در استان کرمانشاه بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومور ها بوده است.

کاهش ۸.۵ درصدی طلاق در کرمانشاه / نرخ ولادت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: در سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش طلاق و ۱.۲ درصد افزایش ازدواج را شاهد بودیم که در این راستا ۲۳۲۷ مورد طلاق در سال گذشته به ثبت رسید و می توان گفت نسبت ازدواج به طلاق ۴ به یک است.

این مسئول با بیان اینکه زنگ خطر کاهش ولادت در استان به صدا در آمده است گفت: در استان کرمانشاه ۵۰.۲ درصد ولادت ها پسر و ۴۷.۵ درصد دختر هستند.

خدادادی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته ۱۰ درصد ولادت ها کاهش داشته است و این هشدار جدی در کاهش جمعیت است، ادامه داد: در نرخ ولادت بیشترین ولادت در جوانرود بوده است و کمترین آمار آن در شهرستان دالاهو اعلام شده است.

وی عنوان کرد: میانگین ولادت ها در استان ۱۳.۶ درصد است یعنی به ازای هر هزار نفر ۱۳/۶ولادت ثبت شده است این در حالی است که نرخ ولادت در کشور ۱۵.۱ درصد است و ما پایین تر از میانگین کشور هستیم.

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه گفت: ۵۳ مورد از ولادت ها در کرمانشاه و ۴۷درصد در شهرستانها اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: بیشترین ولادت در کشور نیز برای سیستان است و کمترین گیلان که در این خصوص سیستان جوانترین استان است و گیلان پیرترین استان معرفی شده اند.

این مسئول همچنین میانگین سن مادران باردار را ۲۹ سال و میانگین سن پدران را ۳۳.۷ اعلام کرد و گفت: حدود ۸۳ درصد ولادت ها در مناطق شهری روی داده و به ثبت رسیده است که این نیز یک زنگ خطر است چرا که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش ۲ درصدی وفات در ۶ ماهه اول سال /بالا بودن نرخ خام ازدواج در کرمانشاه

خدادادی از افزایش ۲ درصدی وفات در شش ماهه اول امسال خبر داد و بیان داشت: نسبت جنسی مرد به زن ۵۹درصد مرد و ۴۱درصد زن فوت شده است که در این خصوص نیز میانگین کشور ۴.۶ و کرمانشاه ۵.۵ درصد است یعنی نرخ مرگ و نیر در استان کرمانشاه بالاتر است و جزو سه استانی هستیم که بیشترین فوت را دارند.

وی گفت: بیشترین فوت ها بین سنین ۸۵ تا ۸۹ سال رخ داده است و میانگین سن فوت در زنان ۶۵ سال به بعد و در مردان از سن ۶۰ به بالا است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه نرخ خام ازدواج از میانگین کشوری بالاتر است بر این اساس هفت ماه به سن ازدواج آقایان و چهارماه هم به سن ازدواج زنان اضافه شده است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ ازدواج در استان ۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته گفت: استان کرمانشاه چهارمین استان در نرخ خام ازدواج است میانگین این نرخ در کشور ۶.۹ و در کرمانشاه ۸.۴ درصد است.

وی عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش ازدواج داشته ایم.

خدادادی ادامه داد: میانگین سن طلاق نیز در استان کرمانشاه ۳۶.۱ و نرخ خام طلاق نسبت به میانگین کشور ۲.۲ درصد است که این نرخ در استان کرمانشاه ۲.۳ درصداست.

آراد و آوا محبوبترین نامها در بین کرمانشاهی‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: نرخ طلاق در ۱۰ سال گذشته از ۳۶۷۰ مورد بوده که برآورد ما این است که تا پایان سال به ۴۷۰۰ مورد برسد.

این مسئول در ادامه بیشترین نامی را خانواده های کرمانشاهی طی ۶ ماه امسال برای فرزندان خود انتخاب کرده اند را اعلام کرد و گفت: در بین نوزادان پسر آراد، سامیار، امیرعلی، محمد و امیرعباس و در بین نوزادان دختر نیز آوا، باران، هانا، نیلا و آنیا ۵ نام منتخب مردم کرمانشاه برای نوزادانشان بوده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه تعداد یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۷۷ نفر واجد شرایط درخواست کارت ملی هوشمند هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار