اگرچه عده ای قلیل مصداق ضرب المثل  ؛نه بخاطر "حب علی" بلکه بخاطر"بغض معاویه" کاسه داغتر از آش شده وبا طرح وبزرگنمایی  مسایل حاشیه ای همچون وابستگی حزبی وسیاسی ،در صدد تاثیر گذاری بر این انتصاب مورد قبول مردم ،قاطبه نخبگان وسیاسیون شهرستان وحتی مرکز استان برآمدند ،اما استاندار ایلام نشان داد هرگز منافع بلند مدت وحساسیت های اجتماعی وسیاسی این خطه بزرگ را قربانی مسایل حاشیه ای نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۹۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 03 November 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته مراد یگانه فرماندار کار کشته وموفق شهرستان چرداول با حکم استاندار البرز بعنوان سرپرست دفتر امور سیاسی، انتخابات وتقسیمات کشوری این استان منصوب شد.هرچند این انتصاب در بین فضای رسانه ای ومجازی استان البرز حواشی وانتقاداتی را بر انگیخت، اما به یقین در ادامه راه  یگانه با تکیه بر توانمندی ،تجربه ودانش مدیریتی خود بر تمامی این حواشی فایق آمده ونشان خواهد داد که استاندار البرز چشم بسته این حکم را امضاء نکرده است .

اما این سوی میدان نیز با حکم استاندار ایلام ،الیاس فتاحی یکی از چهره های نام آشنا،با تجربه،اخلاقمدارو  با درجه مقبولیت بسیار بالای مردمی ،بعنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان منصوب شد .اگر چه در ابتدای راه تعداد انگشت شماری از فعالین مجازی با طرح مسایل بی بنیانی سعی در ایجاد مانع در به نتیجه رسیدن این انتصاب نمودند ،اما قاسم سلیمانی دشتکی نشان داد که بیش از پیش در انتصاب مدیران تمامی جوانب ومولفه های مورد نیاز مدیریتی را مدنظر داشته وبه راحتی تسلیم هیاهوی هدفمند عده ای قلیل نخواهد شد.

بر کسی پوشیده نیست که شهرستان چرداول بعنوان یکی از شهرستانهای بزرگ وموثر استان ایلام ،مامن طوایف واقوام گوناگون و خاستگاه بزرگان ونخبگان نام آشنایی بوده است ،بیراه نیست که صرفنظر از وسعت این شهرستان ،حضور اقوام وطوایفی همچون خزل ،زنگنه ،ریزه وند ،ملکشاهی ،بیجنوند وهلیلان وزردلان وهمزیستی مسالمت آمیز تاریخی این اقوام درکنار هم با وجود تکثر زبانی لک،لر،کردی ایلامی وکلهر ،آن را ایلامی کوچک در قاموس چرداول قلمداد کنیم .

بی شک این تکثر  قومی وزبانی منشاء تعدد دیدگاهها وسنن با گرایش ها و آداب روسوم اجتماعی وفرهنگی متفاوتی شده وفردی می تواند سکان مدیریت عالی چنین شهرستانی را عهده دار شود که اولا برآمده از دل این مردم بوده و بر اداب ورسوم و انگیزه ها وحساسیت های آنان اشراف داشته باشد و ثانیا صرفنظر از همراهی وتایید برنامه های دولت ،بنوعی بتواند با برخورداری از مقبولیت نسبی، در بین تکثر وتعدد اقوام حرفی برای گفتن داشته وبا در هم آمیختن این مولفه ها با دیگر پارامترهای مدیریتی همچون تجربه وتخصص ،هم بر بحرانهای سیاسی واجتماعی احتمالی فایق آید و هم اینکه با مدیریت اصولی وبدون جاشیه برنامه های دولت وحاکمیت را در شهرستان محل ماموریت به منصه ظهور برساند.

استاندار ایلام با درک صحیح و موقعیت شناسی نشات گرفته از تجربه بالای مدیریتی واشراف بر شرایط اجتماعی وفرهنگی شهرستانهای مختلف استان مبادرت به انتصاب فردی نمود که بسیاری از مولفه های پیش گفته شده در وی متجلیست. 

اگرچه عده ای قلیل مصداق ضرب المثل  ؛نه بخاطر "حب علی" بلکه بخاطر"بغض معاویه" کاسه داغتر از آش شده وبا طرح وبزرگنمایی  مسایل حاشیه ای همچون وابستگی حزبی وسیاسی ،در صدد تاثیر گذاری بر این انتصاب مورد قبول مردم ،قاطبه نخبگان وسیاسیون شهرستان وحتی مرکز استان برآمدند ،اما استاندار ایلام نشان داد هرگز منافع بلند مدت وحساسیت های اجتماعی وسیاسی این خطه بزرگ را قربانی مسایل حاشیه ای نخواهد کرد.

مضافا اینکه در کنار مولفه های مدیریتی و مقبولیت اجتماعی" الیاس فتاحی" ،وی در دو دوره مدیریتی ؛معاون فرماندار چرداول ومدیرکلی امور اتباع استانداری در همین دولت، اثبات نمود که نه تنها سیاستهای کلان دولت را همراهی می کند،بلکه عملا وفاداری به  بنیان ها وچهارپوب های  فکری دولت تدبیر وامید را به اثبات رسانیده است .

سیاسیون وفعالین مجازی باید به این نکته مهم اهتمام ورزند که اختلاف دیدگاه سیاسی به معنای دشمنی وعدوات افراد یکدیگر نیست ،چه بسا در استان کوچکی همچون ایلام افراد با گرایش های کاملا متفاوت سیاسی ،اما از حیث اجتماعی وفامیلی ،قرابت و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.دراین بین هستند افرادی که به رغم اختلاف شدید دیدگاهی وسیاسی ،حتی بین دوبرادر در یک خانواده،اما در مراودات احتماعی وخانوادگی کاملا باهم دراتباط بوده و در غم وشادی ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند .

کاملتر بگوییم که هیچگاه نباید در قضاوت دیدگاه سیاسی افراد ومدیران ،تنها داشتن پرونده فیزیکی در یک حزب سیاسی معیار وملاک ارزیابی قرار گیرد،چراکه درهمین جامعه استان خودمان ودر انتخابات متعدد، مردم میزان وابستگی خود به یک جریان سیاسی رابه کرار نشان داده اند ،آیا می توان ادعا کرد که تمامی رای دهندگان وفعالین حاضر در ستادهای انتخاباتی دارای پرونده حزبی می باشند؟!

کما اینکه در همین دوره مدیریتی اخیر ،چه بسیار چهره های سیاسی شناسنامه داری  که ادعای سینه چاکی و سرسپردگیشان به جریان سیاسی حاکم گوش فلک را پر می کرد اما درمیانه راه تنها بخاطر عدم رسیدن به منافع شخصی ویا پستهای مدیریتی، به راحتی سرکشیدن یک لیوان آب به یاران وهمراهان سیاسی خود پشت کرده ودر مقاطعی بخاطر اعلام ضدیت ویا انتقامگیری از آنان ،حتی در صف مخالفین سیاسی آنان قرار گرفتند!

هر چند قضاوت ونتیجه گیری با مخاطب است ،اما با این وجود نمی توان ادعا کرد چون فلان مدیر فاقد پرونده سیاسی در یکی از احزاب سیاسی بوده ،از این طریق عدم علایق سیاسی ووابستگی عملی جریانی وی را مورد سوال قرار داده ویا به صراحت تایید نمود که تمامی افراد دارای پرونده وشناسنامه سیاسی ،تنها به خاطر علایق سیاسی و بدون چشمداشت ومنفعت شخصی در احزاب نام نویسی کرده اند!

بنابراین اخلاقی نیست برخی باطرح چنین مسایل کم ارزش وفاقد مبنایی بخواهند با توسل  به طناب پوسیده ایجاد تزلزل در رای ونظر مدیران ارشد استان به اهداف ومطامع خود دست یابند ،گرچه رخنه در اراده وعزم مدیر ارشد استان کار بسیار دشوار وغیر ممکنی است وبه تعبیر آب در هاون کوبیدن است!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محمد
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
تابناک عزیز باز هم عجله کردی، قضاوت رو بگذاریم بعد از عمل، همیشه تعریف و تمجدیدها از منصوبین، سیاست مرسوم نشریات داخلی هست وبس !!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
سلام جناب اسدی ضمن تقدیر بابت مطالب شیوا درسایتان.چرا از ایل بزرگ طولابی در چرداول نامی نبردید؟
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
میشه بگید آقای یگانه چه گلی برسرشهرستان زدن
علی
|
France
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
به نظرم نه یگاانه کار مفیدی کرده و نه این خواهد کرد...
چرداولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
سلام برای جناب یگانه آرزوی موفقیت داریم . جناب آثای فتاحی فردی باتجربه واخلاقمدار هستند قطعا در ادامه راه در اجرایی شدن برنامه ها موفق عمل خواهند کرد .از جناب استاندار بخاطر حسن انتصابشان تشکر می شود
چرداول
|
France
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
والا اگر پشت میز نشستن و چایی خوردن و با هزارناز و ادا یه برگه امضا کردن زحمت و خدمته؛ پس همه ی ماها مفت خوریم نه فرماندار!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار