مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: توسعه اقتصادی استان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
کد خبر: ۷۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 04 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد صالحی در همایش یاوران وقف که در امامزاده ابراهیم طاق بستان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به کارکردهای مختلف وقف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ... اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارکرد وقف در حوزه اقتصادی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در شرایط کنونی سازمان اوقاف از حالت یک دستگاه فرهنگی محض و خدمات رسان خارج شده و به عنوان یک دستگاه کمک رسان به عرصه تولید و اشتغال و نابسامانی ها تغییر مسیر داده است.

وی گفت: سالها مقام معظم رهبری در بحث شبیخون فرهنگی، هجمه فرهنگی و مسائل مختلف فرهنگی مسئولین را رهنمون می کرد اما چند صباحی است با حفظ آماده باش فرهنگی ما را به سمت مسائل اقتصادی سوق می دهند.

حجت الاسلام صالحی بیان داشت: در آن سالها نامگذاری سال نیز بر اساس تدابیر فرهنگی بود اما چند سالی است به سوی مسائل اقتصادی است.

این مسئول عنوان کرد: امروز سیاست اوقاف و امور خیریه در بحث اشتغال و مسائل اقتصادی است اگرچه مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: هیئت امناهای ما در مراکز افق به طور مدام مسائل اجتماعی را رصد می کنند و در کنار آن به تولید و اشتغال نیز اهمیت می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یاوران وقف با پرکردن خلاء های حاکم در جامعه به فرهنگ زیبای وقف کمک می کند تا باری را که بر زمین مانده به مقصد برساند.

توسعه اقتصادی در دستور کار اوقاف قرار دارد /توزیع ۷ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان کرمانشاهی

وی تاکید کرد: امروز عرصه اقتصادی جولانگاه اوقاف است و توسعه اقتصادی کشور و استان کرمانشاه در سرلوحه کارهای سازمان اوقاف قرار دارد.

حجت الاسلام صالحی به خدمات ارائه شده توسط اوقاف در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در بحث اربعین با استقرار موکب هایی از امام زاده باقر بیستون تا منذریه عراق به طور شبانه روز به زوار خدمات رسانی شد.

وی همچنین گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۷ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان مناطق محروم توزیع شد و در طول سال نیز با کمک یاوران وقف در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، خدمت رسانی به بیماران،حوزه علمیه و ... اقدامات بی نظیری انجام می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حمایت های بی دریغ دستگاهها و مدیران استان از مبحث وقف، اظهار داشت: بر این اساس ما نیز وظیفه داریم این محبت را با کار و تلاش مضاعف جبران کنیم تا در توسعه استان بتوانیم تاثیرگذار باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار