مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجام صادرات شلتوک برنج خوزستان از مبادی خروجی این استان به خارج از کشور موافقت کرد.
کد خبر: ۷۹۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 05 November 2019

امید بن عباس در حاشیه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان بیان کرد: مجوز مربوط به صادرات این محصول کشاورزی تولیدی خوزستان با موافقت وزارت «صمت» و نیز دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی صادر شد.

وی ادامه داد: بر اساس این مجوز صادرات شلتوک برنج خوزستان تنها از مبادی خروجی خوزستان ممکن خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: برای صادرات این محصول کشاورزی تاکنون سقف زمانی تعیین نشده است.

بن عباس با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۲۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان به کشت شلتوک اختصاص یافته، گفت: اکنون قیمت صادراتی شلتوک برنج کیلویی یک دینار عراقی برابر ۹۰ هزار ریال درخواست شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان در آستانه برداشت برنج از مزارع کشاورزی خود است، قیمت قطعی صادرات شلتوک نیز به زودی تعیین تکلیف می شود.

وی با بیان اینکه در مدت یک یا ۲ روز آینده قیمت توافقی شلتوک اعلام می شود، گفت: بر اساس این تصمیم گیری، کشاورزان خوزستان می توانند با قیمت مناسبی اقدام به فروش محصول شلتوک کنند.

پس از سیل استان خوزستان و آسیب های سنگین ناشی از آن به ویژه بخش کاورزی خوزستان، شلتوک کاری در خوزستان که پیش از این تنها در استان های شمالی کشور آزاد بود، با هدف جبران بخشی از خسارت ها از سوی دولت آزاد اعلام شد.

بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، کشاورزان خوزستانی در تابستان امسال، رتبه نخست کشور در کشت این محصول را به خود اختصاص دادند.

۱۳۵ هزار هکتار از این میزان مربوط به زمین‌های کشاورزی خسارت دیده از سیل فروردین گذشته است.

بر اساس نامه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت «صمت» تقاضای سایر استان ها برای صادرات شلتوک برنج تولید داخل، منوط به بررسی در مراجع مربوطه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار