کرمانشاه اولین موزه صنایع دستی استان کرمانشاه در شهرستان اسلام آبادغرب شروع به فعالیت کرد.
کد خبر: ۷۹۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 04 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه درحاشیه افتتاح این موزه بااشاره به جایگاه صنایع دستی در استان کرمانشاه، اظهارکرد: این استان یکی از استان‌های مهم و با پیشینه در صنایع‌دستی در کشور است که هنرمندان و صنعتگران شاخصی در سطح ملی و بین المللی دارد.

وی بابیان اینکه علیرغم ظرفیت های زیادی که در بحث صنایع دستی داریم تاکنون موفق به راه اندازی موزه صنایع دستی نشده‌ بودیم، عنوان کرد: از آنجایی که راه اندازی موزه صنایع دستی به شناخت رشته‌های این هنر کمک کرده و زمینه‌ای برای نمایش و فروش محصولات هنرمندان صنایع دستی فراهم می‌کند، اولین موزه صنایع دستی استان را راه اندازی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این موزه آثار شاخص هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان اسلام‌آبادغرب که دارای نشان ملی و فاخر هستند برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فراهم کردن شرایط اجرای زنده صنایع‌دستی در این موزه گفت: 15 نفر از صنعتگران این شهرستان در رشته‌های نمدمالی، احجام چوبی، زیورآلات، گلیم‌بافی، ساخت سازهای سنتی و... اقدام به تولید صنایع‌دستی با کیفیت می‌کنند که بازدیدکنندگان همزمان می‌توانند از جدیدترین تولیدات خرید کنند.

قادری با اشاره به اینکه در سال 1396 مبلغ ۵۰۰میلیون ریال برای تجهیز این موزه اختصاص یافت، افزود: سال گذشته نیز مبلغ یک میلیارد ریال برای تعمیر ساختمان این موزه هزینه شد.

این موزه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب به‌صورت رایگان میزبان علاقه‌مندان است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار