رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گیلانغرب از آغاز اولین مطالعات و کاوش‌های باستان شناسی به منظور لایه‌نگاری و گاه‌نگاری تپه باستانی قلا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 05 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ،سیروس ادیب ، بابیان اینکه تپه قلا از جمله آثار باستانی مهم استان است که در مرکز شهر گیلانغرب واقع شده، اظهار کرد: هرچند در سالهای دور کار تعیین عرصه و حریم این تپه باستانی انجام گرفته، اما چون تاکنون کاوشی روی آن اجرا نشده قدمت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: عده‌ای از باستان شناسان قدمت این تپه باستانی را متعلق به دوره مس‌سنگی یعنی هزاره چهارم تا پنجم قبل از میلاد می‌دانند و عده‌ای دیگر نیز معتقدند که این تپه مربوط به دوره نوسنگی یعنی هزاره دهم تا هفتم پیش از میلاد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: تاکنون قدمت دقیق این تپه باستانی مشخص نشده و برای همین میراث فرهنگی استان با اختصاص اعتبار مورد نیاز کار لایه نگاری این اثر تاریخی را به منظور گاه‌نگاری آن آغاز کرده است.

وی بابیان اینکه لایه نگاری این تپه باستانی تا حدود یک ماه آینده ادامه خواهد داشت، یادآورشد: در این مدت گروهی از باستان شناسان از راس تا قعر تپه را لایه نگاری خواهند کرد تا با مشاهده مواد فرهنگی و دیگر بقایای تاریخی، قدمت این تپه باستانی را تعیین و ابهام تاریخی آن را رفع کنند.

ادیب خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از اتمام اولین فصل مطالعات در این تپه باستانی و تعیین قدمت آن، راه برای ادامه کاوش‌ها و ایجاد یک سایت‌موزه در آن فراهم شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار