امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: طی بازدید مشاور ارشد یونسکو از منطقه به نقص مورد توجه ما مبنی بر خارج شدن بافت روستاهای اورامانات از حالت سنتی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 November 2019

 امید قادری در خصوص شرط مشاور ارشد یونسکو منوط به ثبت جهانی اورامانات در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: این موضوع به صورت رسمی ابلاغ نشده بلکه طی بازدید دوره ای که مشاور ارشد یونسکو از منطقه به عمل آورد شفاها مواردی ذکر شد از جمله این موارد می توان به بافت معماری تعداد عمده ای از روستاهای اورامانات که از حالت سنتی خارج  ما پیش تر متوجه این نقص بودیم تاکید کرد.


وی افزود: در حال حاضر با کمک استاندار برای ثبت ملی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به همین منظور نقشه های بازسازی را تهیه و در کارگروه بعدی رفع موانع ارائه می دهیم. البته که برای اصلاح روی بافت ها نیازمند بودجه هستیم این مهم با وعده و پیگیری های استاندار کرمانشاه تامین اعتبار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه درباره فراهم کردن زیرساخت فرهنگی رویداد ۲۰۲۰، عنوان کرد: بخش زیادی از زیرساخت های فرهنگی بر عهده ی ما نیست از جمله سینما یا فرهنگسرا که ارشاد موظف به فراهم کردن آن است در راستای زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی که زیرمجموعه ماست موسسه صادرات صنایع دستی را ایجاد کردیم همچین بوم گردی ها در دستور کا. است که صدور مجوزش به سرعت در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: پایگاه تخصصی در قالب پایگاه اورامانات تشکیل که در آن راجع به ثبت جهانی اورامانات بحث می شود.

قادری در پایان درباره تعامل میراث فرهنگی با سایر نهادها به منظور این رخداد عظیم، تاکید کرد: سندی را تدوین کردیم و در آن برای ۲۲ دستگاه شرح وظایف شده است و در هفته های آینده در کارگروه اقتصاد مقاومتی ارائه می شود. در صددیم ۲۲ دستگاه مورد نظر توسط استانداری و سازمان برنامه بودجه پایش شوند و شرح وظایفشان به خوبی صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار