رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی
دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در روز‌های آتی نوراپید و نوومیکس از انبار گمرک ترخیص و در استان توزیع می‌شود
کد خبر: ۷۹۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 07 November 2019

نتیجه تصویری برای جمالیان اراک

سید محمد جمالیان با اشاره به ثبت سوژه «کمبود انسولین برای بیماران نیازمند به انسولین در اراک»  اظهار کرد: در استان مرکزی کمبود انسولین‌های ویالی تولید داخل وجود ندارد، ولی متاسفانه در نوع خارجی این دارو مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات مربوط به واردات انسولین‌های نوراپید و نوومیکس به کشور است که موجب قرار گرفتن این ۲ دارو در لیست کمبود‌های دارویی کشور و استان شده است و با ترخیص این دارو از انبار گمرک و توزیع در استان این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: هر هفته در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کمیته رصد دارو  برگزار می‌شود که در این کمیته کمبود‌های دارویی در استان پیگیری می‌شود و تا به حال هیچ نوع کمبودی از  داروی‌های حیاتی چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی گزارش نشده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: با این حال اگر فردی که مبتلا به دیابت است و برای مراقبت و کنترل دیابت نیاز به انسولین دارد و مشکل دسترسی به انسولین را دارد می‌تواند در وقت اداری با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرد و دلیل نبود دسترسی را اعلام کند و در صورتی که قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند به شماره  ۹۱۸، ۳۶۸، ۹۷۸۶ پیامک ارسال کنند تا برای دریافت دارو به مراکز دارای دپوی استراتژیک معرفی شوند.

 وی با اشاره به تغییر نحوه عرضه انسولین‌های خارجی در کشور و استان بر اساس سیاست‌گذاری جدید، افزود: هیچ مشکلی در زمینه تأمین انسولین وجود ندارد و طبق گفته مسئولین وزارت بهداشت، محموله‌های انسولین‌های قلمی به اندازه نیاز چندین ماه کشور در انبار‌ها و گمرک موجود است و تدابیر لازم برای ورود این دارو به داروخانه‌ها و توزیع منطقی آن در بین بیماران صورت پذیرفته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در چند روز آینده دارو‌های کمیاب با همکاری ۱۶ داروخانه در اراک توزیع خواهد شد که این داروخانه‌ها ۲۰ نوع قلم داروی‌کمیاب که شامل هورمون رشد، انسولین‌های نوراپید و نوومیکس و... می‌باشد را عرضه خواهند کرد.

جمالیان در ادامه افزود: بر خلاف باور اشتباهی که در بین بیماران دیابتیک وابسته به انسولین وجود دارد تاثیر انسولین‌های ویالی تولید داخل بر روند درمان هیچ تفاوتی با انسولین‌های نوراپید و نوومیکس خارجی ندارد بلکه تنها اختلاف آنان نوع تزریق  است که امیدواریم با تغییر فرهنگ و در راستای حمایت از تولید داخلی بیماران درصدد استفاده از این نوع دارو برآیند.

وی اظهار داشت: پرداخت نشدن مطالبات داروخانه‌ها از طرف بیمه‌ها می‌تواند به روند تهیه و توزیع دارو در استان و کشور لطمه بزند و ورود بر این مطلب و پرداخت مطالبات بیمه‌ای به داروخانه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از اقدامات اساسی در راستای افزایش کیفیت سلامت و بهبود هر چه بیشتر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار