عضو تیم ملی کانوپولوی ایران پس از کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات کانوپولو کاپ آسیا در چین با نارضایتی از عدم حمایت مالی از ملی پوشان و کاهش مدال‌های این رشته طی سالهای اخیر، اعلام کرد: شاید مسابقات قهرمانی چین آخرین حضور خیلی از ملی پوشان این رشته در مسابقات برون مرزی بود.
کد خبر: ۷۹۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 07 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیرمحمد فتاح پور ، سطح این دوره از مسابقات کانوپولو کاپ قهرمانی آسیا را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: هرچند در دور مقدماتی با عبور از سد همه تیم‌ها به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شدیم و در نیمه نهایی هم مالزی را شکست دادیم، اما در فینال مغلوب ژاپنی‌ها شدیم و به نایب قهرمانی بسنده کردیم.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی کانوپولوی ایران سال گذشته در رقابت‌های آسیایی به مقام قهرمانی رسیده بود، افزود: متاسفانه شرایط آب و هوایی نامساعد و بارندگی شدیدی که در روز فینال بود و از سوی دیگر گل زودهنگامی که در ثانیه‌های ابتدایی بازی خوردیم، باعث شد تا روحیه تیم به هم بریزد و نتوانیم قهرمانی خود را تکرار کنیم.

ملی پوش کرمانشاهی کانوپولوی ایران تصریح کرد: در کنار همه این مسائل، تیم ملی ایران با آمادگی 100 درصدی به این مسابقات اعزام نشد و وقفه دو ماهه‌ای که چندماه پیش در اردوی تیم ملی بوجود آمد نیز عاملی بود تا با سطح آمادگی کمتری نسبت به سال گذشته به مسابقات اعزام شویم.

وی اظهار کرد: در مدتی چندماهی که در اردوها بودیم، شرایط بسیار خوب بود و تجهیزات مناسبی نیز در اختیار داشتیم، اما هیچ حمایت مالی از ملی پوشان در این مدت نشد.

فتاح پور افزود: در سالهای گذشته تا زمانی که در اردو بودیم، مبلغ ناچیزی به عنوان حقوق به ما پرداخت می‌شد، اما امسال این مبلغ هم حذف شد و اگر هم ورزشکاران در اردو حضور داشتند و برای مسابقات ادامه دادند، تنها به خاطر علاقه خودشان بود.

وی تاکید کرد: زمانی که ورزشکاری مدت چند ماه را در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد، در واقع زندگی خانوادگی، تحصیلات، شغل و ... را کنار می‌گذارد، پس برای همین باید از او حمایت شود تا با اشتیاق و بدون دغدغه به تمریناتش ادامه دهد.

ملی پوش کانوپولوی ایران تصریح کرد: بی توجهی به ورزشکاران مدال آور و ملی پوش در قایقرانی ایران باعث شده تا از سالهای گذشته به مرور تعداد مدال‌هایمان کمتر شود و مسابقات امسال کانوپولو در چین هم شاید آخرین حضور خیلی از ملی پوشان این رشته در مسابقات برون مرزی بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار