برای انتخاب ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان‌ها تحقیقات زیادی صورت می‌گیرد و ۶ هزار طلبه از مازندران در قم تحصیل می‌کنند که نشانگر تدین مردم ‌منطقه است.
کد خبر: ۷۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 08 November 2019

 رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: تحمل دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دشمنان دشوار است چراکه هیچ نقطه از اسرائیل وجود ندارد که زیر پوشش موشک‌های ما نباشد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی امروز پنجشنبه در آیین معارفه امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مازندران که در سالن اجتماعات اهل بیت مصلی ساری برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات آیت‌الله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه در استان، اظهار کرد: حجت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه جدید ساری چهره‌ای شناخته شده، شخصیتی فاضل، متدین و باتقوا است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان‌ها تحقیقات زیادی صورت می‌گیرد و ۶ هزار طلبه از مازندران در قم تحصیل می‌کنند که نشانگر تدین مردم ‌منطقه است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران، گلستان و گیلان که طبرستان نامیده می‌شود در دوره رضاخان تلاش زیادی شد تا در این منطقه فساد و فحشا را ترویج دهند و رضاخان املاک و اموال مردم را به زور تصاحب می‌کرد و سعی داشت تا مردم را از معارف دین جدا شوند اما نتوانستند به هدف خود برسند.

محمدی گلپایگانی با اشاره به سفر میلیونی مردم ایران به کربلا و راهپیمایی اربعین حسینی گفت: این حضور نشانه ارادت و علاقمندی مردم به ارزش‌ها و ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه همیشه باید یک انسان کامل واسطه بین خداوند و مردم باشد، افزود: هیچ‌گاه زمین خالی از حجت خداوند نبوده بنابراین نمایندگی ولی فقیه از نظر سند و محتوا دارای ارزش بسیار است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: هیچ نقطه از اسرائیل وجود ندارد که زیر پوشش موشک‌های ما نباشد و این توفیق درحالی است که در زمان جنگ از دادن سیم خاردار نیز به ما خودداری می‌کردند و امروز تحمل این دستاوردها برای دشمنان سخت است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه نمازجمعه نماد وحدت است، عنوان کرد:مقام معظم رهبری در تعبد، بی نیازی از دنیا، زهد و پارسایی بی‌نظیر است، رهبری جلوتر از حوادثی که ناشی از اخلاص و توسل ایشان به اهل بیت است، حرکت می‌کند.

مازندران نماد ولایت و جهاد است

حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه آیین معارفه امام جمعه ساری با بیان اینکه در ۹۰۰ نقطه از کشور نمازجمعه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مازندران شبکه متحد و فراگیر نمازجمعه وجود دارد که آیت الله طبرسی به عنوان امام جمعه در مرکز استان خدمات دهی می‌کردند و برای مازندران منشاء خدمات و برکات فراوانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه در واقع، مرکز اجتماع مومنین، اتحاد و بیعت با امام مسلمین است، تصریح کرد: هدایت عمومی مازندران در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب رسالت اصلی و ویژه نماینده ولی فقیه در استان‌ها محسوب می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان‌ کرد: حمایت و پشتیبانی از همه عناصر خدمتگزار در استان و نظارت عمومی بر عملکرد و برنامه‌های فراگیر از دیگر رسالت‌های نماینده ولی فقیه در استان است.

علی اکبری مازندران را نماد ولایت، جهاد، علم و عرفان و مهد تدین دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ترجیح می‌دهند نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها از بین ائمه جمعه انتخاب شوند و در این راستا امام جمعه سابق نکا به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان مازندران انتخاب شده است.

پرهیز از اختلافات از جمله ویژگی‌های برجسته آیت‌الله طبرسی بود

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در مراسم معارفه حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه جدید ساری و نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ۴۰ ساله آیت‌الله طبرسی اظهار کرد: بیشتر پروژه‌های بزرگی که در استان انجام شد از خدمات آیت‌الله طبرسی بوده است.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان گفت: پرهیز از اختلافات و حاشیه‌سازی از جمله ویژگی‌های برجسته آیت‌الله طبرسی بود و امروز نیز بیش از هر زمانی نیازمند وفاق و همدلی در استان هستیم.

استاندار مازندران با تبریک انتصاب حجت الاسلام لائینی به عنوان امام جمعه جدید ساری خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از حجت الاسلام لائینی داریم ایشان نیز بر وفاق و همدلی برای توسعه استان تاکید دارند.

حسین زادگان با تقدیر از عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مازندران در حوزه‌های مختلف و تخصیص بودجه برای تکمیل طرح‌های ورزشی و نیروگاه‌های زباله سوز یادآور شد: موضع پسماند در استان نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم با حمایت‌های لازم این مسئله حل شود.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی بر مشکل دفن زباله در استان می‌افزاید، گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان دولت برای تکمیل زباله سوزهای مازندران و مدیریت پسماند درنظر گرفته است و در مورد سیل نیز هنوز در حوزه بازسازی نیازمند حمایت ویژه هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد سواحل استان آزادسازی شده است، تصریح کرد: آن قسمت از ساحل که در اختیار دستگاه‌های دولتی بوده نیازمند دستور ویژه برای آزادسازی است.

حسین زادگان افزود: مازندران تنها استان ساحلی است که منطقه آزاد آن به تاخیر افتاده است و برای تصویب این منطقه آزاد نیازمند حمایت هستیم.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار