رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۲۰۶ پرونده به واحد گرانفروشی و کم فروشی تعزیرات حکومتی ارجاع شده، گفت: ۱۴۵ واحد صنفی متخلف در این مدت پلمب و ملزم به اخذ مجوزهای قانونی شدند.
کد خبر: ۷۹۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 09 November 2019

۱۴۵ واحد صنفی متخلف در دماوند پلمب شد

به گزارش تابناک تهران، آرش آقاجان احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت‌های این نهاد از ابتدای سال تاکنون در حوزه گشت های مشترک بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی عمده تخلفات این واحدها را عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی ذکر کرد.

وی اظهار داشت: فعالیت و بازرسی های این نهاد همچون گذشته در قالب گشت تیم های بازرسی اتاق اصناف و گشت مشترک با ادارات ذیربط به صورت مداوم انجام می شود.

آقاجان احمدی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۳۱۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستان انجام و با متخلفان برخوردهای لازم صورت گرفت، افزود: در این بازرسی ها یکهزار و ۸۴۵ مورد اخطار پلمپ و ۱۴۵ مورد پلمب و ملزم به اخذ مجوزهای قانونی شدند.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند اضافه کرد: ۱۱۲ مورد نیز گشت مشترک با اداراتی همچون فرمانداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و دیگر نهاد داشتیم.

وی تصریح کرد: در طی این گشت های مشترک حدود ۴۵۰ تن اقلام غیرمجاز و کالای قاچاق همچون ۳۵۰۰ عدد متادون، پنج هزار عدد اقلام آرایشی و بهداشتی، پنج هزار عدد انواع سیگار، ۶۰۰ لیتر سم کشاورزی، ۵۰ تن مواد کنسانتره و ۵۰۰ عدد نوشابه خارجی کشف و ضبط شد؛ عمده کالاهای قاچاق کشف شده سیگار، نوشابه، سم، دارو، اقلام آرایشی و بهداشتی بودند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه دامپزشکی یکهزار و ۹۵۰ کیلو گوشت فاسد نیز کشف و معدوم گردید.

آقاجان احمدی در بخش کنترل و ایجاد ثبات در قیمت بازار نیز گفت: تشدید بازرسی، توزیع اقلام تنظیم بازار، حذف دلالان سودجو، ایجاد میدان میوه و تره بار و بازرسی های هدفدار در قسمت تولید از جمله اقداماتی بوده که در بخش کنترل بازار صورت گرفته است.

وی همچنین در جواب سوال ایرنا مبنی براینکه با تغییر قیمت نان شاهد تخلفی بودیم یا خیر، گفت: تاکنون تخلفی مبنی بر گرانفروشی و کم فروشی در سطح نانوایی های شهرستان گزارش و اثبات نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه ریزی جهت بازرسی های متمرکزتر و امکانات رسیدگی سریع به شکایات مردمی، برخورد قاطع با مخلان امنیت بازار و تضییع کننده حقوق شهروندان، برنامه های نظارتی جدید، برخورد شدید با واحدهایی که اصرار بر تخلف دارند و انعکاس خبری در سطح شهرستان از جمله اقداماتی است که توسط این نهاد صورت می گیرد.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند در خصوص گرانی برخی اجناس در منطقه با توجه به نظر مسافران و گردشگران به شهرستان نیز خاطرنشان کرد: کلیه اقلام توزیع شده در سطح شهرستان عمدتا از بازار تهران تامین می شوند و حتی میوه های تولید خود دماوند نیز به تهران حمل و مجدد جهت توزیع خریداری و به دماوند فرستاده میشوند البته واسطه نقش قابل توجهی در افزایش هزینه ها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار