مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه نسبت به ادعای استفاده از ضایعات گوشت در فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۹۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان،محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به ابهامات ایام اخیر در رابطه با استفاده از ضایعات مرغ و بافت های غیر مجاز حیوانی گفت: سازمان ملی استاندارد به بر فعالیت واحدهای تولیدی فرآورده های گوشتی نظارت دارد و با حساسیت بالایی مواد اولیه تا محصول نهایی واحدهای تولیدی تحت پوشش را به صورت مستمر ارزیابی و کنترل کیفی می‌نماید و اگر تخلفی رخ دهد، به طور قطع با متخلفان بصورت جدی برخورد می کند، زیرا سلامت مردم در معرض تهدید قرار می گیرد.

ایشان تصریح کرد: در حال حاضردر استان کرمانشاه 10 واحد تولید کننده فرآورده گوشتی سوسیس، کالباس، مرغ برگر، همبرگر و ... تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند که طی یکسال گذشته تعداد 137 مورد بازرسی فنی و 206 مورد نمونه برداری و آزمون که شامل آزمون‌های فیزیک-شیمیایی و میکروبی می باشد، از این واحدها صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص آزمون‌های انجام شده به منظور جلوگیری استفاده از ضایعات گوشتی افزود: 62 مورد آزمون‌های انجام شده، آزمون بافت شناسی برای جستجوی بافت های غیر مجاز حیوانی در فرآورده های گوشتی است که فرآورده را در سطوح میکروسکوپی، به منظور کنترل کیفیت محصول مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 6103 انجام می‌شود.


وی ادامه داد: آزمون بافت شناسی جهت شناسایی بافت های غیر مجاز خوراکی مانند احشاء، کبد، ریه، طحال، پوست و سنگدان مرغ و همچنین بافت‌های غضروفی، رگ و پی، چربی‌های صفاقی و گوشت سر و صورت دام در این فرآورده ها می‌باشد.


این مقام مسئول تاکید کرد، به دلیل حساسیت موضوع در راستای سلامت مردم، سازمان ملی استاندارد آزمایش بافت شناسی را اجباری اعلام نموده است، و آزمون بافت شناسی برای جستجوی بافت های غیر مجاز حیوانی در فرآورده های گوشتی به صورت حتمی در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار دارد.

ایشان با توجه به اهمیت کنترل فرآورده‌های گوشتی در سطح بازار مصرف افزودند از ابتدای سال جاری 2639 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خوراکی انجام شده است و در صورت وجود هرگونه محصولات غیر استاندارد و یا شرایط نگهداری غیر استاندارد نسبت به جمع آوری آنها اقدام شده است.

ایشان در پایان افزود: نظارت‌های بازرسان این اداره کل به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و بازار مصرف صورت گرفته و مردم نباید نگرانی از بابت کیفیت محتوا و مواد اولیه فرآورده‌های گوشتی که دارای علامت استاندارد است، داشته باشند لذا مصرف کنندگان محترم هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه، سویا برگر و مرغ برگر به علامت استاندارد و کد 10 دقمی درج شده در زیر آن دقت نموده و در صورت عدم وجود کد مربوطه موارد را از طریق سامانه گویای 1517 در طول شبانه روز و شماره تلفن کشوری ۴۵۱۷ به این اداره کل اطلاع رسانی نمایند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار