رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ که ضمن انجام اعمال مجرمانه اقدام به آموزش فیشینگ نیز می‌کردند، خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 10 November 2019

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس،  علی کریمی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام داشت اکانت شبکه اجتماعی اینستاگرام وی هک و فرد هکر با ارسال پیام برای فالور‌ها درخواست مبالغی وجه کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از احضار وی به این پلیس و مواجهه با دلایل و مستندات بیان داشت از سال ۹۶ به کار فیشینگ مشغول است و توسط فردی ناشناس که ادمین گروه و کانال تلگرامی برای آموزش فیشینگ است، با روش‌های این جرم آشنا شده است.

او  افزود: با اعتراف مجرم، پرونده جدیدی در پلیس فتا استان تشکیل شد، کارشناسان با بررسی کانال مذکور متوجه شدند این کانال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال دارد و ادمین و سایر اعضا به صورت گسترده در زمینه فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی فعالیت داشته‌اند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا ادمین و ایجاد کننده کانال شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی اکیپی از ماموران به محل زندگی متهم در یکی از شهرستان‌های استان اعزام شدند و نامبرده را دستگیر کردند.

او افزود: متهم پس از دستگیری و مواجهه با مستندات موجود ضمن اقرار به جرم خود، سه نفر هم دست دیگر خود را نیز که با همکاری هم، کانال فیشینگ را اداره و همچنین در مواردی دست به فیشینگ از حساب هموطنان می‌زدند معرفی کرد که این افراد نیز با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

کریمی به شهروندان توصیه کرد، اگر قصد خرید اینترنتی دارید به محض اتصال به درگاه بانکی صحت و آدرس آن را بررسی نمایید، یکی از مشخصات درگاه‌های بانکی آدرس آن است که باید در ابتدا نام بانک و سپس shaparak.ir وجود داشته باشد، همچنین از افرادی که در حوزه سایبر فعالیت می‌کنند درخواست داریم مشخصات فرد آگهی دهنده مانند شماره ملی و تلفن ثابت و... را دریافت و از صحت آدرس سایتی که قرار داده‌اند مطمئن شوند همچنین از تبلیغ فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش محصولات غیرقانونی می‌کنند، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: طبق قانون جرائم رایانه‌ایی هرگونه آموزش روش‌های هک و نفوذ جرم بوده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است، همچنین کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار