ایسنا/کرمانشاه مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان تسهیلات طی دو سال اخیر در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 10 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود خاکسار  با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر 199 میلیارد تومان تسهیلات از دو محل زلزله و اشتغال روستایی و عشایری برای کرمانشاه در نظر گرفته شده، افزود: از این میزان 192 میلیارد و 700 میلیون تومان را جذب کردیم.

وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب 5679 فقره پرداخت شده و به احیا اشتغال و یا اشتغالزایی جدید برای 6045 نفر منجر شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه سهم تسهیلات بخش زلزله را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون 98 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب 4537 فقره و با اشتغالزایی 4652 نفر جذب شده است.

وی تاکید کرد: از این تسهیلات پرداختی 47 میلیارد تومان با اشتغالزایی 2484 نفر در ثلاث باباجانی بوده است.

به گفته خاکسار، در بخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز سهم استان کرمانشاه 74 میلیارد تومان بوده که تاکنون 72 میلیارد و 800 میلیون تومان آن در قالب 650 فقره و با اشتغالزایی 974 نفر پرداخت شده است.

خاکسار افزود: کرمانشاه رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دارد.

وی ادامه داد: 24 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز تسهیلات برای نهادهای حمایتی داریم که تاکنون 21.5 میلیارد تومان آن پرداخت شده و فقط بخشی از تسهیلات کمیته امداد باقی مانده است.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه بیشترین تسهیلات پرداختی را مربوط به حوزه کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان و صنعت و معدن دانست.

وی در ادامه از نظارت جدی بر پرداخت تسهیلات هم خبر داد و گفت: در سه مرحله و از قبل از پرداخت تسهیلات تا پایان اقساط نظارت کافی داریم.

خاکسار با بیان اینکه هدف اصلی ما ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان است، افزود: به دنبال توزیع پول و ارائه آمار نیستیم.

وی همچنین از راه‌اندازی 86 صندوق خرد محلی در روستاهای استان هم یاد و اعتبار تزریق شده به این صندوق‌ها طی دو سال اخیر را 2.5 میلیارد تومان برآورد کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به امهال تسهیلات زلزله زدگان طی دو سال اخیر داشت و ادامه داد: 6907 فقره تسهیلات را به ارز بیش از 54 میلیارد تومان امهال کردیم و با پایان موعد امهال نیز سعی می‌کنیم با کمترین فشار اقساط را دریافت کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار