فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت : دولت برای بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف زلزله‌زده این شهرستان تاکنون در قالب منابع اعتباری مختلف ۴۶۶ میلیارد تومان هزینه کرده و تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرده‌است .
کد خبر: ۷۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 11 November 2019

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران استان ،یدالله شکری فرماندار ثلاث‌باباجانی بااشاره به دومین سالگرد زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ گفت : دولت برای بازسازی و مرمت بخش‌های مختلف زلزله‌زده این شهرستان تاکنون در قالب منابع اعتباری مختلف ۴۶۶ میلیارد تومان هزینه کرده و تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کرده‌است.

او گفت : در این زلزله سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی، ۸۰۰ واحد شهری و ۲ هزار ۶۶۴ واحد روستایی ۱۰۰ درصد تخریب شد که از این تعداد فقط ۳۶۹ واحد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده که انشاالله تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شکری با بیان اینکه در کنار بازسازی واحد‌های تخریبی بازسازی واحد‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تقریبا کار تعمیر ۹۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی زلزله زده به اتمام رسیده است.

او به جابجایی ۱۱ روستای این شهرستان پس از زلزله اشاره کرد و گفت: احداث واحد‌های مسکونی در این روستا‌ها تقریبا به اتمام رسیده و تنها مشکل در این روستا‌ها تکمیل نبودن بخشی از زیرساخت‌ها مانند برق، خطوط آب، گاز و راه است که بنابر برتاکید استاندار به دستگاه‌های ذیربط باید تا ۲ ماه دیگر همه این زیرساخت‌ها آماده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تمام حوزه‌ها سعی کرده‌ایم بنا برفرموده مقام معظم رهبری تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنیم، از احداث، بازسازی و تعمیر ۱۹ خانه بهداشت این شهرستان خبر داد و از تخصیص به موقع منابع دولتی و کمک خیرین برای بازسازی خانه‌های سلامت و بهداشت تقدیر کرد.

شکری با اشاره به وضعیت بیمارستان ثلاث باباجانی گفت: بیمارستان ثلاث باباجانی در زلزله دچار خسارت جدی شد و تا هفته گذشته سرنوشت آن بین تخریب یا بازسازی بلاتکلیف بود که بنابرنظر مشاور فنی پروژه کار بازسازی آن باید در دستور کار قرار گیرد.

او به احداث بیمارستان صحرائی ثلاث باباجانی اشاره کرد و افزود: پس از زلزله و از دور خارج شدن بیمارستان ثلاث یک بیمارستان صحرائی در این شهرستان برپا شد که از نظر تجهیزات و کادر پزشکی، خدمات درمانی و اتاق جراحی عمل ۲ برابر عملکرد بهتری نسبت به بیمارستان قبلی دارد و اکنون در حوزه درمان هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

شکری به بازسازی و احداث ۳۵ مدرسه آسیب دیده ثلاث باباجانی در زلزله اشاره کرد و گفت: همه مدارس آسیب دیده این شهرستان با اختصاص ۴۷ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان اعتبار از محل منابع دولتی، بنیاد برکت و خیرین مدرسه ساز تعمیر، بازسازی و احداث شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی از اختصاص چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و احداث سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی زلزله زده ثلاث خبر داد و گفت: با این اعتبارات چمن زمین فوتبال شهر تازه آباد، استخر و تعمیر سه سالن ورزشی که در زلزله دچار خسارت شده بود انجام و به بهره برداری رسید.

شکری به تعمیر و مرمت راه‌های ارتباطی ۱۵۰ روستای ثلاث باباجانی در سه محور میرآباد، جوانرود و سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: برای تعمیر جاده‌های ارتباطی آسیب دیده این شهرستان اداره راهداری با تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های جدی و مهمی در دستور کار قرار داده است.

شکری از عنایت مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و تلاش‌های استاندار کرمانشاه به مردم زلزله زده کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: اختصاص ۴۶۶ میلیارد تومان کمک قابل توجه بزرگی به مردم ثلاث باباجانی در بحث زلزله است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار