معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در تلاشیم کرمانشاه را جزو ۱۰ استان جذاب کشور برای سرمایه گذاران تبدیل کنیم.
کد خبر: ۷۹۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 12 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، هدایت حاتمی در همایش یک روزه اطلاع رسانی سیاست های فعال بازار کار که با حضور جمعی از کارفرمایان و فعالان بخش خصوصی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قبول داریم در کشور مشکلاتی داریم که البته این مشکلات در استان کرمانشاه بیشتر از متوسط کشوری است، اما همه باید برای حل این مشکلات با هم همراه شویم.

حاتمی ادامه داد: در شرایط کنونی بالای ۷۰ درصد مراجعه کنندگان استان در ملاقات‌های عمومی مشکل اشتغال دارند که حل مشکل اشتغال نیاز به کار مضاعف دارد.

 وی تاکید کرد: اگرچه دولت برای حل مشکل اشتغال وظیفه بسترسازی و تسهیل‌گری دارد، اما معتقدم وظیفه بخش خصوصی در حل مشکل اشتغال کمتر از بخش دولتی نیست.

وی از کارفرمایان به عنوان بازیگران عرصه اقتصادی استان یاد کرد و افزود: بخش دولتی و خصوصی باید با همکاری هم برای حل مشکل اشتغال بکوشند.

حاتمی سپس با بیان اینکه جلوی نرخ فزاینده بیکاری در استان کرمانشاه گرفته شده، گفت: تا پایان سال ۹۷ استان کرمانشاه اولین استان بیکار کشور بود، اما در شش ماهه اول امسال به جایگاه پنجم و یا ششم بهبود پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به هدف‌گذاری برای قرار گرفتن استان کرمانشاه در فهرست پنج استان ارزان کشور، گفت: اگرچه در حوزه مهار نرخ تورم کارهای خوبی در استان انجام شده، اما هنوز جای کار زیادی در این حوزه داریم، زیرا  در حال حاضر استان کرمانشاه رتبه ۲۳ کشور را از نظر نرخ تورم دارد.

وی در ادامه از تلاش برای بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی دیگر از اولویت های استان در حوزه اقتصادی یاد کرد و افزود: در حال حاضر روند صدور مجوز برای سرمایه گذاران طولانی است و آنقدر مانع بر سر راه سرمایه گذاران ایجاد می‌شود که هفت خوان که نه، بلکه ۷۰ خوان برای فعالان اقتصادی درست کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه  با اشاره به تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: در تلاشیم کرمانشاه را به ۱۰ استان جذاب کشور برای سرمایه گذاران تبدیل کنیم که دستیابی به این هدف در صورت انتخاب راه درست کار سختی نیست.

حاتمی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار استان یک سامانه راه اندازی کرده‌ایم که مرتب رصد می‌شود و بر این اساس تلاش می‌کنیم روند صدور مجوز برای سرمایه گذاران را آسان کنیم. در حال حاضر در موارد سهل مجوزها ۱۴ روزه و در موارد پیچیده‌تر داکثر ۲۸ روزه صادر خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه بعد از استان های زنجان و مازندران سومین استانی است که در حال اجرای طرح بهبود فضای کسب و کار برای سرمایه گذاران است.

وی اشاره ای هم به جذابیت های استان کرمانشاه داشت و افزود: این استان در عین حال که در  حوزه های مختلف کشاورزی، دام و گردشگری برای سرمایه گذاران جذاب است، از نظر زیرساخت های صنعتی و لجستیک هم جاذبه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از موضوع عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی به عنوان یکی دیگر از اولویت های اقتصادی استان یاد کرد و افزود: در این راستا سال گذشته حتی یک کیلوگرم هم کالای یارانه‌ای  به افراد مرفه نداده‌ایم و همه کالاهای یارانه‌ای را بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع کرده‌ایم.

حاتمی سپس با بیان اینکه در حال حاضر  بیش از ۱۵۰ بنگاه اقتصادی استان را مجددا فعال کرده‌ایم، گفت: یکی از برنامه های جدی ما حفظ واحدهای موجود است.
وی سپس با بیان این امسال چندین واحد بزرگ زمین مانده استان  را وارد فاز اجرایی خواهیم کرد، گفت: امسال واحد قوطی سازی زمزم، ایلیا ذرت و اسیدسیتریک که جزو پروژه های جدی و پیش برنده استان هستند، را راه اندازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم واحد پتروپالایش آناهیتا و پتروشیمی ۵۵۰ میلیون دلاری اسلام آباد غرب را هم امسال فعال کنیم.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه کرپ ناز کرمانشاه که با ظرفیت ۱۰ درصدی کار می‌کرد، با ۹۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت بوده و در حال سه شیفته شدن است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار