حمایت
برای تسهیل روند درمان بیماران سرطانی بیش از ۲ هزار قلک خیریه در منازل و مراکز عمومی استان مرکزی توزیع شده است
کد خبر: ۷۹۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 12 November 2019

نتیجه تصویری برای حمایت از بیماران سرطانی

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی گفت: ۲ هزار قلک با هدف حمایت مالی از روند درمان بیماران سرطانی در منازل و مراکز عمومی توزیع شده و بخش مهمی از کمک‌های مردمی از این طریق راهبری می‌شود.

سمیعی افزود: هزینه درمان بیماران سرطانی سنگین است و خانواده بیماران از عهده تامین آن بر نمی‌آیند که بهره‌مندی از توان خیران به عنوان سیاست محوری در انجمن تبسم دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: بضاعت کنونی انجمن تبسم درحدی است که ماهانه تنها توان پرداخت کمک هزینه درمانی ۲ میلیون ریالی به بیماران سرطانی استان زا دارد که جوابگو نیاز آنان نیست و افزایش سهم کمک این سمن منوط به گسترش حمایت‌های خیران است.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی گفت: سه هزار ۶۰۰ بیمار سرطانی در این انجمن دارای پرونده کمک هزینه درمانی هستند که ۵۴ درصد آنان مرد و ۴۶ درصد زن می‌باشند.

سمیعی افزود: از سال ۹۳ تاکنون هشت هزار بیمار سرطانی در استان شناسایی شده‌اند که ۳ هزار و ۶۰۰ نفر آنان از انجمن خدمات دریافت می‌کنند و بقیه از بیمه تکمیلی یا توان هزینه درمان را دارند.

وی ادامه داد: شاخص ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور‌های اروپایی به ازای هر یکصد هزار ۲۰۰ نفر است و این شاخص برای ایران به ازای هر یکصد هزار ۱۴۶ نفر اعلام شده، اما در کشور ما آمار مرگ و میر ناشی از سرطان بیشتر است.

مدیرعامل انجمن سرطان استان مرکزی گفت: ۸۰ درصد بیماران سرطانی در کشور‌های اروپایی به‌دلیل چتر غربالگری و پیشگیری در مراحل اولیه متوجه بیماری خود می‌شوند که این مهم درصد موفقیت درمان را بالا برده و کیفیت زندگی فرد را تا حدود زیادی تضمین می‌کند، اما در ایران ۸۰ درصد بیماران در مرحله سوم و چهارم از بیماری خود آگاه می‌شوند که درمان دشوار و پرهزینه است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یک هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار