معاونت فضای مجازی رسانه ملی با سردارمهماندار رئیس مرکز پلیس راهور استان تهران نشستی برای افزایش همکاری تشکیل دادند.
کد خبر: ۷۹۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 12 November 2019

همکاری معاونت فضای مجازی رسانه ملی با پلیس راهور

به گزارش تابناک سمنان: محمد شریف خانی روز دوشنبه ۲۰ آبانماه به همراه جمعی از مدیران، با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور استان تهران، دیدار و گفتگو کردند.

سردار مهماندار رئیس پلیس راهور در ابتدای این نشست گفت: تصور می‌شود موضوعات مربوط به فرهنگ ترافیک و مسائل مرتبط به آن جزو وظایف نیروی انتظامی است درحالی که اینطور نیست و تمامی نهاد‌های حاکمیتی از جمله صداوسیما به مسائل توجه دارند و هرجایی که بتوانند، خدمت رسانی انجام می‌دهند. به همین دلیل برای مسائل آموزش وترویج فرهنگ ایمنی که دغدغه مشترک همه ماست درخواست کردیم که همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی گفت:تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بستری مناسب بتوانیم کمک رسانی و خدمات بهتری برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند مسائل و دغدغه هایشان را با ما مطرح کنند. در حال حاضر هم اپلیکیشنی برای ارسال پیامک‌های مردمی به منظور اطلاع رسانی تخلفات استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور گفت:در شبکه های مجازی از جنس شبکه‌های شیما برای آموزش مسائل مرتبط با این حوزه نظیر مواد مخدر، جوانان، فتا، راهور و از این دست موارد می‌تواند کمک بسیار خوبی برای این نیرو باشد.

محمد شریف خانی ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور گفت: اینکه به حوزه رسانه اهمیت داده می‌شود جای تشکر دارد، به واقع فرهنگ سازی، شاه بیت اجرایی شدن همه مقررات و چارچوب هاست. یعنی اگر این باور قلبی در مردم باشد که قوانین به نفع آنهاست، پیروی از آن انجام می‌شود. البته قوانینی که در این حوزه اعمال می‌شود نظیر صدور جریمه، مجوز‌ها که باعث افزایش ضریب سلامتی وایمنی مردم است در حال اجراست که البته تاثیرگذار هم است، ولی هیچ چیز به قیمت آن باور قلبی نیست و کار‌های رسانه‌ای این ویژگی را دارد که باور قلبی درونی ایجاد می‌کند و این قوانین به نفع آنهاست.

شریف خانی افزود:در حوزه فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایمنی از طرق مختلف نظیر استفاده از اپلیکیشن‌های خوب ومناسب برای مردم از تسویه حساب تا جریمه و تهیه گزارش‌ها و اطلاع رسانی برای مردم می‌تواند سودمند باشد که به نظر من در حال حاضر روند کنونی نیاز به کار بیشتری دارد تا مردم مواقع اضطرار را دریابند و بدانند چگونه برخورد کنند. این آموزش‌ها می‌تواند آگاهی مناسبی را بدهد چرا که مردم ذینفع‌های شما هستند و نیاز به کمک شما دارند.

در ادامه این جلسه شریف خانی افزود: ایده‌ای که به ذهنم می‌رسد یک برندینگ با یک شخصیت فیزیکی انسانی یا عروسکی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند علی الخصوص با قشر جوان‌تر که ضرورت بیشتری دارد. کاراکتری که مثبت و جوان باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مسئله بعد دسترسی به مخاطب است. در حال حاضر با توجه به افزایش رسانه ها، افراد محتوا را در فرم‌ها، قالب‌ها و پلتفرم‌های مختلف دریافت می‌کنند که برای جذب مخاطب نیاز به تلاش بیشتری است.

در بخش دیگر این نشست، سرفرازی مدیر شبکه سپهر رسانه پیشنهاد داد:می توان باکس روزانه یاچند روز یکبار بین مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه حتی به طور زنده به حوزه راهور و حتی پلیس فتا پرداخت.

در پایان شریف خانی گفت:مدیریت شهر تهران مانند یک کشور کار بسیار دشواری است. تراکم این شهر کم نظیر است‌ و با همه مشغله فراوان، نگاه ویژه پلیس به رسانه واقعا قابل تحسین است که امیدواریم در این صحنه همیار و همکار خوبی برای ناجا باشیم.

گفتنی است در زمینه طراحی کاراکتر و تولید محتوا دربستر فضای مجازی جلسات مشترک دیگری در آینده نزدیک صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار