اعضای مجمع انتخابات هیات شطرنج استان کرمانشاه شورش فرامرزی را برای مدت چهار سال بعنوان رئیس جدید این هیات انتخاب کردند.
کد خبر: ۷۹۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 12 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجمع انتخابات ریاست هیات شطرنج استان کرمانشاه با حضور رئیس فدارسیون و مسئولان ورزش استان، ظهر امروز(21 آبان) در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد و شورش فرامرزی در رقابتی فشرده با سعید گل افروزی توانست اکثریت آراء اعضا مجمع را بدست آورد و برای مدت چهارسال رئیس این هیات شود.

به گزارش ایسنا، در این مجمع آرش شاهمرادی، شورش فرامرزی، سعید گل افروزی و حامد مقدسی چهار کاندیدای احراز پست ریاست هیات شطرنج استان کرمانشاه بودند که پس از اعلام انصراف آرش شاهمرادی به نفع سعید گل افروزی و حامد مقدسی به نفع شورش فرامزی، رای گیری برای انتخاب یکی از دو کاندیدای باقی مانده (شورش فرامزی و سعید گل افروزی) انجام گرفت و در نهایت شورش فرامرزی با کسب 9 رای موافق از مجموع 17 رای ماخوذه برای مدت چهارسال سکاندار هیات شطرنج استان کرمانشاه شد.

رئیس جدید هیات شطرنج استان  کرمانشاه در این مجمع به تشریح مهمترین برنامه‌های پیش روی خود برای چهارسال آینده شطرنج کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه طی سالهای گذشته گام‌های مثبتی برای رشد و توسعه شطرنج در کرمانشاه برداشته شده و این رشته در میان مردم استان خوب جا افتاده، عنوان کرد: با این وجود شطرنج کرمانشاه درحال حاضر در رکودی غیرمنطقی به سر می‌برد که باید آن را از این وضعیت خارج کنیم.

وی تاکید کرد: شطرنج از جمله رشته‌هایی است که با هزینه کمی می‌توانیم آن را توسعه دهیم و آن را در استان همگانی  کنیم.

فرامرزی در ادامه بابیان اینکه در نظر داریم تا هر فصل رقابت‌های شطرنج همزمان را در استان برگزار کنیم، عنوان کرد: همچنین درصورت همراهی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان می‌خواهیم مسابقات شطرنج جام بیستون را که در تقویم فدراسیون ثبت شده را برای سال آینده باکیفیت‌تر و پربارتر از قبل برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی خانه شطرنج کرمانشاه، در برنامه داریم تا ساختمان آن را بازسازی کنیم.

رئیس جدید هیات شطرنج کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش ورزشکاران سازمان یافته این رشته هم خبرداد و گفت: درحال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته 170 ورزشکار است که باید تا پایان دوره چهارساله فعالیتم به سه برابر افزایش پیدا کند.

وی در پایان حمایت از قهرمانان، تعامل با دانشگاه‌ها و مدارس برای توسعه شطرنج، برگزاری دوره‌های بازآموزی مربیگری و داوری برای مربیان و داوران فعلی استان و توسعه مدارس شطرنج را از دیگر برنامه‌های خود برای رشد و ارتقاء شطرنج کرمانشاه خواند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج هم در این مجمع طی سخنانی بابیان اینکه طی سالهای گذشته فرهنگ شطرنج در میان خانواده‌ها و مردم کرمانشاه بصورت نهادینه درآمده، اظهارکرد: با این وجود، کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی در شطرنج دارد و می‌تواند جایگاهی بهتر از وضعیت فعلی داشته باشد.

وی خطاب به رئیس جدید هیات شطرنج استان هم گفت: در حال حاضر مربیان و داوران خوبی در شطرنج دارید، اما این استان که هرساله میزبانی مسابقات بین المللی شطرنج را برعهده می‌گیرد، هنوز فاقد یک استاد بین المللی در این رشته است که باید طی چهارسال آینده به این ظرفیت برسد.

رئیس فدراسیون شطرنج همچنین خواستار راه اندازی مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه‌های استان هم شد و افزود: در برخی از استان‌های همجوار مانند همدان مسابقات قهرمانی باشگاه‌های استان برگزار می‌شود که این مسئله علاوه بر درآمدزایی باعث افزایش کمی ورزشکاران فعال این رشته هم شده که باید در کرمانشاه نیز اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار