مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: از محل اعتبارات ویژه تنش آبی مبلغ۳۰ میلیارد تومان برای تسریع در فاز اول انتقال آب سد طالقان به آبیک تزریق می شود.
کد خبر: ۷۹۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 13 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حمید رضا جانباز در جریان سفر به قزوین در بازدید از عملیات انتقال آب سد طالقان به آبیک و قزوین اظهار کرد: مجموعه وزارت نیرو و آبفا مدافع این طرح است و دنبال تامین منابع مالی هستیم و تلاش می کنیم از همه ظرفیت های قانونی برای تسریع استفاده کنیم.

وی افزود: پروژه بسرعت مصوب شد و برای اخذ ردیف اقدام شد چون مطالبه مردم بود که قرار شد به صورت بی او تی اجرا شود.

جانباز تصریح کرد: البته این پروژه مشکل طراحی و فنی ندارد و از طرح های فنی و مهندسی معمولی است فقط مشکل اعتباری داریم که باید تامین شود.

مشاور وزیر نیرو گفت: امسال ردیف پروژه حدود ۱۸ میلیارد تومان است که با حمایت مجلس و کمیسیون عمران و مرکز پژوهش ها یک ردیف از محل صندوق توسعه ملی برای شهرهای دارای تنش آبی حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه می گوید طرح هایی که فرآیند ماده ۲۳ را طی نکرده باید مجوز بگیرد لذا با تخصیص اعتبار مخالفت شده که البته قابل حل است. .

جانباز یادآور شد: باید از مکانیزم دیگری استفاده کنیم تا کار تسریع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهارداشت: با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی این پروژه می توان فاز اول را اجرا کرد.

وی گفت: ما در این مقطع می توانیم آب شرب با کیفیت را با دستگاه آب شیرین کن های محلی تامین کنیم که شما نگران نباشید که با این کار شاید طرح متوقف شود که این گونه نیست.

جانباز اضافه کرد: در حال حاضر نیاز آب شرب شهر آبیک ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که با تصفیه می تواند در کوتاه مدت صورت گیرد، نگران تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز اول نباشید.

وی یادآور شد: در حل مشکل استان قزوین همه راه ها را بررسی کرده ایم تا مشکل مردم حل شود اما واقعا در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و از همه امکانات استفاده می کنیم حتی برای پیش فروش آب دنبال گره گشایی از مشکلات هستیم.

ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین نیز گفت: در تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشکلی نداریم و اقای نوبخت هم دستور همکاری داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار