سرپرست گروه فوق تخصصی موسسه ملی مرهم گفت: رکورد جراحی خیریه شکاف لب و کام جهان با انجام 75 عمل در یک روز، در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه شکسته شد.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 13 November 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، این روزها در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه نخستین چیزی که نگاه هر رهگذری را به سوی خود جذب می‌کند، کودکان لب‌شکری در این بیمارستان است که در کنار یکدیگر در حیاط این بیمارستان مشغول به بازی هستند.

نزدیک که می‌روی از بزرگتر آن‌ها دلیل این حضور را می‌پرسی، می‌گویند قرار است توسط پزشکان خیر، به صورت رایگان جراحی شوند.

تیم جراحان پلاستیک موسسه ملی مرهم از 20 آبان‌ماه به کرمانشاه آمده‌اند تا مرهم بیماران ناهنجار بدر تولد از قبیل شکاف کام و لب باشند این تیم 80 نفره در بیمارستان  امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه ضمن ویزیت رایگان بیماران افراد واجد شرایط را جراحی می‌کنند.

این تیم به سرپرستی پرفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی تا 24 آبان‌ماه در کرمانشاه حضور دارند.

بیش از یک‌هزار و 300 بیمار از طریق اینترنتی و حضوری برای ویزیت و در صورت نیاز جراحی رایگان ثبت‌نام کرده‌اند، در روز نخست(20 آبان‌ماه)، 162 بیمار توسط دو جراج پلاستیک ویزیت شدند که از این تعداد 82 نفر برای عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند تا روز 21 آبان‌ماه به صورت رایگان جراحی شوند.

سرپرست گروه فوق تخصصی موسسه ملی مرهم در پایان عمل جراحی بیماران شکاف کام و لب در روز اول، اظهار داشت: امروز تمام اتاق‌های عمل بیمارستان امام خمینی (ره)  شاهد بخشیدن لبخند به 75 بیمار شکاف کام و لب بودند.

عبدالجلیل کلانترهرمزی با بیان اینکه در روز نخست رکورد جراحی شکاف لب و کام در جهان در بیمارستان امام خمینی شکست، افزود: 21 جراح پلاستیک از 9 دانشگاه کشور در 13 اتاق عمل به جراحی بیماران پرداختند که این تعداد در نوع خود بی‌نظیر است.

 هم‌اکنون تیم جراحان پلاستیک مرهم مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) در اتاق‌های عمل مشغول به جراحی هستند و لازم به ذکر است در سفر گذشته این تیم به کرمانشاه، حدود 600 بیمار ویزیت و 154 عمل جراحی انجام شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار