مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: وحدت مسلمانان یک شعار سیاسی نیست، بلکه حقیقت دین است.
کد خبر: ۷۹۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 13 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،حجت الاسلام دکتر حسن زمانی امروز(۲۲ آبان ) در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان "پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) " در کرمانشاه، از پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین الگو برای وحدت بین مسلمانان یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) پایه گذار وحدت بودند و باید از ایشان درس وحدت بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اهل تشیع و اهل سنت همگی شاگردان مکتب قرآن هستند، گفت: وحدت بین مسلمانان یک شعار سیاسی نیست، بلکه حقیقت دین است.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور سپس از فتنه وهابیت، تکفیر و داعش به عنوان توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام یاد کرد و افزود: وهابیت از چند قرن پیش بوجود آمده و این اندیشه در عصر ما تحت عنوان داعش که آفریده آمریکایی‌ها به اذعان خودشان است، بروز کرده و اگرچه امروز کمر داعش شکسته شده، اما با این تفکر در دهه اخیر نزدیک ۱.۵ میلیون نفر از مسلمانان کشته شدند که در تاریخ اسلام چنین حجمی از کشتار مسلمانان بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: تمام ناراحتی ما این است که چرا برخی فرزندان اسلام جذب داعش شده‌اند و چه باید کرد که در آینده دیگر به چنین مصیبت‌هایی دچار نشویم.

دبیر مقابله با جریان های تند تکفیری تاکید کرد: باید رسوبات باقی مانده جریان داعش را از بین ببریم، تا عده‌ای از متعصبان داعش‌های فردا را خلق نکنند.

زمانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان برجسته‌ترین جلوه وحدت در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: این استان در جلوه‌های مختلف وحدت و مودت برجسته است.

زمانی به مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه پیشنهاد کرد، برای تدوین مجموعه خاطرات بزرگان حوزه وحدت استان کرمانشاه از جمله ماموستا ملاقادر قادری -امام جمعه پاوه- در قالب کتابی با موضوع جلوه های وحدت این استان برای یادگار ماندن برای آیندگان برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت کار کردن بیشتر در حوزه نشر قرآن کریم، گفت: باید جلسات تفسیر قرآن کریم در مساجد و ادارات و ارگانها ترویج شود تا معارف قرآن به جامعه منتقل گردد.

وی تاکید کرد: نه فقط جمعیت ۱.۵ میلیاردی مسلمانان، بلکه باید همه جهانیان را با قرآن آشنا کرد.

وی در ادامه بر ضرورت اسلامی سازی و قرآنی سازی علوم انسانی تاکید کرد و افزود: باید همه بخش ها از اقتصاد گرفته تا سیاست، جامعه شناسی و... برگرفته از قرآن باشد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار