ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروزه دشمنان به دنبال دزدیدن افکار جوانان ما هستند.
کد خبر: ۷۹۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آیت الله مصطفی علماء در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه از جوانان به عنوان سرمایه‌های کشور یاد کرد و افزود: زمانی گاز و نفت سرمایه‌های کشور بود و دشمنان به دنبال غارت گاز، نفت و دیگر منابع ما بودند، اما امروز دشمنان به دنبال دزدیدن افکار جوانان ما هستند.

آیت الله علما اضافه کرد: مسلمانان باید برای مقابله با دشمنان هوشیار بوده و اجازه ندهند سرمایه‌های انسانی‌شان را به تاراج ببرند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت وحدت بین مسلمانان، گفت: مسلمانان در سایه اتحاد می‌توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی دین اسلام به جهانیان، تصریح کرد: ذات اسلام جذابیت و گیرایی دارد و باید از این عنصر ارزشمند استفاده کرد و زیبایی‌های بی نظیر اسلام را به جهانیان عرضه کرد تا استکبار با خلق امثال داعش، افکار جهانیان را بر علیه اسلام بسیج نکند.

آیت الله علما همچنین با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به جوانان، گفت: باید جوانان را در جریان دلایل و اهداف پیروزی انقلاب اسلامی بگذاریم تا برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پای کار باشند.

ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز با بیان اینکه وحدت در آموزه های دینی رمز پیروزی مسلمانان عنوان شده، اظهار کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اتحاد در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی را تجربه کرده‌اند.

قادری افزود: اگر اهل سنت، اهل سنت راستین محمدی و اهل تشیع، اهل تشیع علوی باشند، این دو هیچ اختلافی با هم ندارند و برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت پاوه تاکید کرد: در عصر ما اختلاف بین شیعه و سنی در واقع اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که ما در ایران اسلامی پشت پرده توطئه‌های دشمنان را خوانده و از این دو متنفریم.

وی ادامه داد: در جنگ هشت ساله تحمیلی و در سال‌های اخیر نیز در جریان فعالیت‌ گروه‌های تروریستی شاهد بوده‌ایم که دشمنان اسلام هرگز اهل تشیع و اهل تسنن را از هم جدا نکردند و این یعنی دشمنان با علم کردن اختلافات مذهبی، زبانی، طایفه‌ای و ... به دنبال پیشبرد اهداف خود برای ضربه زدن به اسلام هستند.

امام جمعه پاوه در ادامه با تاکید بر اینکه داعش از نظر نظامی تمام شده اما تفکرش ادامه دارد، گفت: برای مقابله با تفکر داعش باید تبلیغات برای اتحاد بین مسلمانان مستمر باشد.

وی در ادامه بر ضرورت برگزاری برنامه های هفته وحدت در تمامی شهرستانها تاکید کرد و افزود: نباید برگزاری جشن ها مختص مناطق سنی نشین باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار