ایسنا/کرمانشاه معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از ساخت و تعمیر بیش از 102 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: عملا ساخت و ساز مربوط به واحدهای تخریبی زلزله تمام شده و هم اکنون در حال ساخت و تکمیل واحدهایی هستیم که در راستای فرصت‌سازی از زلزله احداث شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فقیهی در دومین سالگرد زلزله بزرگ کرمانشاه با اشاره به وجود 87 هزار واحد تخریبی و تعمیری به جای مانده از زلزله سال 1396 در استان، گفت: از این تعداد 20 هزار واحد تخریبی و 67 هزارو 548 واحد تعمیری بودند.

وی افزود: از مجموع واحدهای تخریبی 12 هزار و 500 واحد روستایی و 7500 واحد شهری هستند که در راستای فرصت سازی از زلزله به منظور نوسازی واحدهای فرسوده، این تعداد به 27 هزار و 431 واحد روستایی و 12 هزار و 731 واحد شهری افزایش یافت، یعنی چیزی حدود دو برابر واحدهای تخریبی‌ زلزله.

فقیهی با اشاره به پیشرفت 97 درصدی ساخت و ساز واحدهای تخریبی روستایی در مناطق زلزله زده، گفت: در حال حاضر از مجموع 27 هزار و 431 واحد تخریبی روستایی، ساخت 26 هزار و 431 واحد به پایان رسیده و 940 واحد باقی مانده نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد در حال ساخت هستند.

وی یادآور شد: با توجه به این میزان ساخت و ساز عملا پرونده ساخت واحدهای تخریبی روستایی در زلزله بسته شده و این معدود ساخت و سازهای باقی مانده مربوط به واحدهایی است که در راستای فرصت سازی از زلزله احداث شدند.

فقیهی افزود: در بحث واحدهای تخریبی شهری نیز از مجموع 12 هزار و 731 واحد تخریبی تاکنون ساخت 8315 واحد به پایان رسیده و ساخت 4416 واحد دیگر نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد ادامه دارد.

معاون بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به جای واحدهای چندطبقه همان واحد قبلی خود را می‌ساختند، هم اکنون پرونده ساخت و ساز در مناطق شهری زلزله زده هم بسته شده بود.

به گفته فقیهی کار تعمیر 67 هزار و 548 واحد تعمیری زلزله هم به پایان رسیده که از این تعداد 47 هزار و 459 واحد شهری و 20 هزار و 89 واحد روستایی بودند.

وی در خصوص اینکه چرا با این همه ساخت و ساز هنوز برخی زلزله زدگان کانکس نشین هستند، گفت: بیشتر کانکس نشینان فعلی مناطق زلزله زده مستاجرین هستند که افزایش قیمت اجاره بها موجب شده نتوانند واحدی را برای خود اجاره کنند.

وی افزود: در راستای کمک به این افراد بین 12 تا 17 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به مستاجرین واحدهای تخریبی پرداخت شده، اما با وجود این کمک‌ها باز هم افزایش قیمت اجاره بها توان اجاره واحد را به این افراد نمی‌دهد و شاهد هستیم که برخی مستاجرین هنوز در کانکس‌ها مستقر هستند.

معاون بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه از اهدای 3297 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان طی دو سال پس از زلزله خبر داد و افزود: از این میزان 2650 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و 647 میلیارد تومان دیگر در قالب کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در کنار این کمک ها جهت تسهیل ساخت و ساز نیز تاکنون 198 هزار تُن سیمان رایگان در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار