رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت: کشت گیاهان دارویی و خوراکی در مساحت ۱۰۰ هکتار و به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجتبی تاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت: کشت گیاهان دارویی و خوراکی در مساحت ۱۰۰ هکتار و به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیز توت شامی پلاک سیاهانه دالاهو با حضور گسترده طبیعت دوستان و جوامع محلی آغاز شد.

کاشت گونه‌های رو به انقراض در اثر بهره برداری بی رویه گامی اساسی در راستای احیای این گونه‌ها است و، چون مردم متولی کشت و حفاظت هستند بدون شک تاثیر به سزایی در زندگی و معیشت آن‌ها و از همه مهتر حفظ عرصه‌های طبیعی خواهد داشت.

تاسه گونه‌های کشت شده را همچون چویل، کندل کوهی، ریواس، آنغوزه و باریچه ذکر کرد و گفت: علاوه بر این اقدامات در بحث غنی سازی جنگل با بذر هم در مساحتی بالغ بر ۷۵ هکتار با اعتباری معادل ۱۹۸ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیز توت شامی هم مردم مشارکت داشته اند که در قبال این همکاری‌ها در روستا‌های هورو و گزن قلعه زنجیر اقدام به نصب زنجیر اقدام به نصب ۴۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان نمودیم که در حقیقت در راستای اجرای طرح حفاظت مشارکتی است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت: طی ۶ ساعت گشت پیاده در عرصه‌های جنگلی مواردی از کوره‌های ذغال منهدم شده سنوات قبل مشاهده و آثاری از کوره‌های جدید احداث شده رویت نگردید البته در مورد کشت در عرصه‌های جنگلی مواردی مشاهده گردید که با توجه به عدم وجود زمین کشاورزی مواردی کشت زیراشکوب جنگل بود که طبق اسناد و مدارک زراعت مردم محسوب میشود.

او بیان کرد: موارد تخریب جنگل به جهت افزایش سطح اراضی کشاورزی نیز وجود داشت که پس از بررسی در پرونده‌های اداره مذکور مشخص گردید که پرونده برای متخلف تنظیم و در مراجع قضایی تحت پیگیری است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار