مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در همایش شناخت پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت آب و برق استان گفت : باید به دنبال جذب سرمایه گذار در استان باشیم و برخی قوانین بی مورد در مسیر سرمایه گذاری را از پیش روی سرمایه گذاران برداشته و ضمن ایجاد فضای مناسب این شرایط را برای سرمایه گذاری تسهیل نمائیم .
کد خبر: ۷۹۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ، همایش شناخت و شناسائی پتانسیل ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت آب و برق استان با حضور دکتر محمدی مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان ، دکتر قبادی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ، مدیران عامل شرکت های آب و برق استان ، کارشناسان و مدیران شرکت های صنعت آب و برق و نیز جمع کثیری از علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش آب و برق در محل سالن آمفی تئاتر شرکت برق منطقه ای استان برگزار گردید ، در این نشست که با هدف معرفی بخش های قابل سرمایه گذاری صنعت آب و برق استان تشکیل گردیده است .


درویشی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در حوزه آب منطقه ای در سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت رسول مکرم اسلام ( ص ) به حاضرین و خوش آمد گوئی به همه فعالان در حوزه آب و برق گفت : فرصت هائی که در بخش آب در استان کرمانشاه وجود دارد فرصت های بسیار مناسب و قابل توصیفی است ، کرمانشاه سرزمین آب و خاک است ، سرزمین پتانسیل های نهان و عیان است.

وی افزود : پتانسیل آب های سطحی ما نزدیک به 5/8 میلیارد متر مکعب است و در آبهای زیرزمینی 1/3 میلیارد متر مکعب میباشد که این نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای جغرافیای آب و خاک استان میباشد .

او در ادامه گفت: پروژه های بسیار مهمی در حوزه آب استان اجراء شده است که میتوان از پروژه عظیم و بین المللی سامانه انتقال آب حوزه مرزی غرب به حوزه کرخه نام برد که بیش از 32000 هکتار از اراضی استان را نیز تحت پوشش خود قرار میدهد ، در کنار این مهم ظرفیت های بسیار مهمی در استان وجود دارد و ما در گام نخست مطالعات جامع آب استان را انجام داده و بخش دیگری از آن را در دست اقدام داریم .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: ما از ورود سرمایه گذاران در این حوزه استقبال میکنیم و این آمادگی را داریم ، ایشان با اشاره به اینکه در حال حاضر 1/3 میلیارد متر مکعب آب در 12 مخزن سد در اقصی نقاط جغرافیائی استان ذخیره شده است ادامه داد این ظرفیت در دو بخش میتواند قابل بحث باشد یکی در حوزه گردشگری و دیگری در ادامه انجام این طرحها ، اراضی بسیار مناسبی در حاشیه سدها وجود دارد که میتوان با رعایت حریم کیفی کارهای بسیار ارزشمندی در مبحث گردشگری انجام داد و یا اینکه پروژه هائی که در قالب همین مطالعات جامع آب استان صورت پذیرفته است توسط سرمایه گذاران اجراء شود و دارای ارزش اقتصادی خوبی است مانند سد بیستون که در شرق شهر کرمانشاه واقع شده و میتواند علاوه بر رفع مشکلات صنایع شهر کرمانشاه و ایجاد فضای مناسبی برای گردشگری ، درآمد خوبی از آن حاصل شود.

وی تاکید نمود: باید بدنبال تسهیل شرایط برای جذب سرمایه گذار ی باشیم و اولین گام در این مسیر از بین بردن بروکراسی و فضای سلب برخی مراتب اداری است که متاسفانه در حوزه آب و برق وجود دارد و باید این فضا شکسته شود.

ایشان در ادامه مباحث خود گفت : از کسانی که در حوزه آب تخصص دارند و میتوانند سرمایه گذاری کنند استقبال مینمائیم ایشان بعنوان نمونه به سامانه انتقال آب سد آزادی به اسلام آباد برای مصارف شرب و پتروشیمی و حوزه گاوشان و تخصیص 100 لیتر آب در ثانیه به دشت ماهیدشت اشاره و عنوان داشت در این بخش میتوان بسیاری از صنایع نیمه تعطیل و تعطیل را در این شهرستان فعال نمود.

درویشی به موضوع گردشگری و به ظرفیت های بسیار خوب آن در مخازن سدها و حاشیه سدها اشاره داشت و ادامه داد: در حوزه آبزی پروری بیش از 55 هکتار اراضی تملک شده در پایاب سدها وجود دارد 46 میلیون متر مکعب حق آبه زیست محیطی در حال حاضر جاری است و اگر واقعا سرمایه گذاری در این بخش صورت بپذیرد بسیار پر سود خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای به بخش نیروگاهی و فراخوان احداث آن در پایاب سد شرفشاه و جامیشان نیز اشاره و گفت: فراخوان سرمایه گذاری آنجام شده و سرمایه گذار مربوطه نیز انتخاب شده است.

درویشی سپس اضافه کرد: آب محور و زیر ساخت همه فعالیت ها اقتصادی است و شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در مخازن سدها ظرفیت خوبی برای تخصیص آب به صنایع را دارا میباشد ، درویشی با توضیح وجود 15 میلیون متر مکعب آب تخصیص یافته صنعت در حاشیه سد زاگرس گفت در جای جای سدهای در دست بهره برداری در استان این ظرفیت ها وجود دارد .

وی ضمن اعلام آمادگی و وجود این ظرفیت از حضور سرمایه گذاران استقبال نمود ، و افزود :باید رویکرد را تغییر دهیم و زمینه های استمرار همکاری دولت و بخش خصوصی را فراهم کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار