مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با اجرای طرح یارانه دستمزد و با اولویت نیرو‌های جوان شغل اولی، امسال ۲ هزار و ۲۷ شغل در استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 14 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، بیکاری اصلی‌ترین چالش اقتصادی استان کرمانشاه است؛ برای بهبود فضای کسب کار، این استان نیاز به عزم جدی همگان دارد.

شناسایی چالش‌های پیش‌روی تولید، اصلاح قوانین و مقررات با هدف تسهیل در رونق اقتصادی، کاهش کاغذبازی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان اشتغالزا، می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار استان کمک شایانی کند.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه برچسب رتبه اول بیکاری از روی کرمانشاه برداشته شد، اظهار داشت: این ادعا را گزارشات منتشر شده مرکز آمار در بهار و تابستان امسال نشان می‌دهد.

به گفته حسن عزیزی، براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که در پایان تابستان امسال منتشر شد، نرخ بیکاری استان 14 درصد اعلام شده است.

وی گفت: کرمانشاه براساس این آمار از لحاظ بیکاری بین استان‌های کشور رتبه ششم را دارد با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته جایگاه خوبی نداشته حتی گاها رتبه نخست را نیز به خود اختصاص داده است.

عزیزی یکی از سیاست‌های ارائه شده برای حل مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را در قالب طرح یارانه دستمزد توضیح داد و افزود: اگر کارفرمایی شغل اولی را به مدت 12 ماه سر کار ببرد براساس مصوب شورای عالی کار، 30 درصد حداقل حقوق دستمزد را به وی پرداخت می‌کنیم.

وی به اختصاص 28 میلیارد و 7 میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب یارانه دستمزد به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با این میزان یارانه دستمزد می‌توان، امسال برای 2 هزار و 27 نفر اشتغال ایجاد کرد.

این مسؤول اجرای طرح یارانه‌ دستمزد با اولویت نیروهای جوان شغل اولی را فرصت مناسبی برای کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان دانست و افزود: واحدهای صنعتی فعال و راکد در قالب این طرح می‌توانند فعالیت‌های خود را توسعه داده و با رونق تولید، جوانان جویای کار را جذب کنند.

براساس سند اجرایی اشتغال استان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان تا پایان امسال هدف‌گذاری شده که به گفته عزیزی، امسال تعداد 59 هزار و 688 فرصت شغلی به صورت ناخالص برای استان کرمانشاه پیش‌بینی شده که تاکنون بیش از 43 هزار و 600 مورد از آن محقق شده؛ هدف این است تا پایان سال به 20 هزار شغل خالص برسیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار