مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سر دام در استان همدان طی ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 15 November 2019
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سر دام در استان همدان طی ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از مهر و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی همدان، محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور است، افزود: در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی طی هفت ماهه سالجاری تعداد ۳ میلیون و ۶۴۳ هزارو ۶۳۵ نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون بیماری‌های شاربن، تیلریوز، تب‌برفکی، آبله، لمپی اسکین، ppr، آگالاکسی و بروسلوز (تب مالت) با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی واکسینه شدند.

وی ضمن تأکید بر حفظ و تضمین سلامت دام‌های استان و کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با اجرای عملیات واکسیناسیون توسط پرسنل دامپزشکی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون واکسیناسیون تعداد ۴۸۳ هزار و ۷۶۶ رأس دام علیه بیماری تب مالت گوسفند و بز، واکسیناسیون تعداد یک میلیون و ۲۴۶ هزارو ۵۷۴ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفند و بز، واکسیناسیون تعداد ۵۵۶ هزار و ۱۵۷ رأس دام علیه بیماری تب برفکی گاو و گوسفند و واکسیناسیون تعداد ۶۰ هزار و ۴۶۲ رأس دام نیز علیه بیماری شاربن انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه از واکسیناسیون ۸ هزار و ۲۱۹ قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) مقدار ۲۹۲ هزار و ۴۹۱ متر مربع جایگاه دام و تعداد ۱۱۳ هزار و ۸۹۵ رأس دام نیز مورد سمپاشی قرار گرفت.

رسولی با اشاره به عملکرد اداره مبارزه با بیماری‌های دامی در خصوص عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو و گوساله، افزود: تاکنون از تعداد ۸ هزار و ۸۸۰ رأس خونگیری انجام شده که در راستای مبارزه با سل گاوی نیز تعداد ۱۵ هزارو ۲۰۳ رأس مربوط به دامداری‌های صنعتی استان تحت تست توبرکولین قرار گرفت که موارد مثبت با هماهنگی کشتارگاه‌های استان از گله حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار