بهمن بوچانی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره بهزیستی سرپل ذهاب از تکمیل ۹۲ درصدی مسکن مددجویان بهزیستی شهرستان پس از زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 16 November 2019

بهمن بوچانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ با حمایت‌ ۶۲ تیم از سراسر کشور، به منظور کمک در منطقه حضور یافتند و موضوع مداخلات اجتماعی و آرام سازی مردم را پیگیری و مدت سه ماه بعد از وقوع زلزله اسکان اضطراری که همان توزیع چادر بود توسط هلال احمرو ارگان‌های ذیربط ساماندهی شد.

وی خاطر نشان کرد: در پی آن اسکان موقت در دستور کار قرار گرفت. سپس برای تهیه کانکس و سایر موارد دیگر با استفاده از ظرفیت ها در زمینه رفع مشکل مسکن موقت مددجویان اقدام و حدود ۹۰۰ مورد ورودی کانکس برای مددجویان تهیه شد، در همان ایام به توزیع اقلام خوراکی اقدام کردیم.

رئیس اداره بهزیستی سرپل ذهاب افزود:تعداد زیاذی از کارکنان سازمان بهزیستی در منطقه حاضرو همه روزه و به صورت شبانه روزی از مددجویان به ویژه آنان که شرایط خاص داشتند بخضوض خانواده که فرد معلول یا در بستر داشتند، به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گرفتند.

بوچانی اظهارکرد: همچنین موضوع برپایی یک مرکز تخصصی فیزیوتراپی مورد بررسی قرار و از کانکس هایی در همان محل برای خدمات توانبخشی، کاردرمانی و بعضاً گفتار درمانی ایجاد و مرکز تخصصی روانشناسی نیز با موضوع مشاوره راه اندازی شد. تیم اورژانس اجتماعی به حدود ۴۳ هزار نفر در منطقه خدمات ارائه دادکه از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر به مرکز روانشناختی ارجاع شدند از جمله کودکان دارای شرایط خاص که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: همه مراجعین شرایط بهبود را پیدا کردند و تعدادی در جلسات متعدد توسط کارشناسان روانشناختی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گفته این مسئول،در بحث مسکن مددجویان، سازمان بهزیستی به خوبی ورود پیدا کرد. حدود ۱,۰۲۰ مورد تخلیه مسکن داشتیم که ۶۹۰ مورد در روستاها و بقیه در شهر بود. با حمایت دولت مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض، به ازای هر خانوار و همه افرادی که در خانواده فرد معلول داشتند ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد.

بوچانی در پایان با اشاره به تکمیل ۹۲ درصدی مسکن مددجویان روستایی، گفت: در حال حاضر همه مددجویان ساکن هستند. و در منطقه نیاز بود مهدهای کودک دایر شود که در این راستا حوزه معاونت اجتماعیِ استان اقدامات خوبی در منطقه انجام داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار