ایرج صفایی در گفتگو با تابناک:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از خرید محصولات کشاورزی، و پرداخت مبالغ لازم خبر داد و گفت: می خواهیم در سال رونق تولید و اقتصادی محصولات کشاورزی در راستای ایجاد اشتغالزایی به چرخه تولید کشور بیاوریم.
کد خبر: ۷۹۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 16 November 2019

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در سال جاری در خرید محصولات کشاورزی به عنوان مباشر محصولاتی از جمله گندم و کلزا مشارکت دارد که امسال ۹۰ هزار تن گندم را در قالب ۲۶ کمیسیون و همچنین حدود ۱۶ هزار تن کلزا که مباشر صرفش تعاون روستایی بود، خریداری کرده است  که بدین شکل تعاون‌ روستایی محصولات تضمینی را خریداری می کند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۵۰۰ تن آفتابگردان خریداری شد که تا کنون حدود ۲۱۵ تن خریداری شده است، و همچنان در حال خرید هستیم.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اظهار داشت: برنامه امسال  خرید حمایتی از گوجه‌فرنگی بودوکرمانشاه یکی از استان‌هایی است که با توجه به سطوح زیر کشت و تولیدی کشاورزان اقدام به خرید ۸۱ هزار تن گوجه با قیمت هر کیلو هزار تومان، به صورت فله و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارتخانه صورت گرفت.

ایرج صفایی تصریح کرد: تاریخ خرید گوجه فرنگی از سوم مهر ماه آغاز و تا پنجم آبان ماه ادامه و ما از اوایل برج شش اقدام به دایر نمودن دو مرکز خرید کردیم. منتها شکل خرید مراکز به گونه ای بود که کشاورز باید گوجه فرنگی را با سبد به مراکز تحویل می داد و سپس به سایر استانها حمل می شدو این روند به دلیل بالا بودن قیمت سبد، میل کشاورزان را برای جمع آوری و تحویل محصولات کاهش می داد، در نهایت از برخی کارخانه جات به عنوان پیمانکار و طرف قرارداد استفاده کردیم.

این مسئول با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی تاکنون نسبت به پرداخت بهای گوجه ی کشاورزان اقدام نموده، عنوان کرد: کل مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بوده که ۵۶ میلیارد تومان از آن به استان آمده است، و در حال پرداختش هستیم.

وی افزود:یکسری طرح های راکد در بخش تعاون روستایی داریم که قول مساعدت در مورد این پروژه های نیمه تمام را از معاون اقتصادی استاندار و همینطور استاندار کرمانشاه،گرفته و بزودی فعال و به روز رسانی می کنیم.

صفایی در پایان تاکید کرد: در تلاشیم که در سال رونق تولید، محصولات را به چرخه تولید بیاوریم. از جمله این محصولات نخود است. در همین راستا یک واحد بسته بندی که به واسطه مشکلات قانونی، قضایی و حقوقی، به مزایده رفته بود، تصمیم داریم این مزایده را بعد از ۳ سال پیگیری به چرخه تولید برگردانیم و این امر اشتغالزایی را در پی دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار