ملی پوش کرمانشاهی کبدی جوانان ایران پس از قهرمانی کشورمان در رقابت‌های کبدی قهرمانی جوانان جهان در جزیره کیش گفت: دیگر هند قدرت اول کبدی دنیا نیست و در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان این افتخار به ایران رسیده است.
کد خبر: ۷۹۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 16 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،میلاد احمدی ، با اشاره به اینکه جوانان ملی پوش کبدی ایران از حدود یک سال پیش نزدیک به 14 اردو را برای حضور در رقابت‌های جهانی پشت سرگذاشته‌اند، اظهارکرد: خوشبختانه در این رقابت‌ها توانستیم نتیجه تمامی زحماتمان را بگیریم و قهرمان دنیا شویم.

وی در ادامه به عدم حضور هند یکی از قدرت‌های کبدی دنیا در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: بود و نبود هندی‌ها در این رقابت‌ها تاثیر زیادی نداشت و اگر هم بودند با اختلاف بالایی برآنها غلبه می‌کردیم. خود آنها هم این را می‌دانستند و برای همین به این رقابت‌ها نیامدند و اختلافات و درگیری‌های درون فدراسیونی را بهانه نیامدن کردند.

عضو تیم ملی کبدی ایران تاکید کرد: برخلاف گذشته هند دیگر قدرت اول کبدی دنیا نیست و در هر دو بخش جوانان و بزرگسالان این افتخار به ایران رسیده است.

احمدی در پاسخ به اینکه چرا با افول قدرت تیم ملی هند در کبدی دنیا، لیگ ستارگان این کشور همچنان قدرتمندترین لیگ کبدی است، گفت: وجود اسپانسرهای مالی قوی، تبلیغات گسترده، پخش زنده تلویزیونی و حضور 40 تا 50 بازیکن خارجی عواملی هستند که لیگ کبدی این کشور را مطرح کرده تا به عنوان قدرتمندترین لیگ دنیا شناخته شود، اما باید دانست که لیگ کبدی ایران از نظر فنی از لیگ ستارگان هند قوی‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همین حمایت‌ها را نیز از تیم‌های لیگ برتری ما داشته باشند، هیچ تیم باشگاهی در دنیا نمی‌تواند مقابل تیم‌های ایرانی بایستد.

ملی پوش کبدی جوانان ایران در پایان سطح کیفی میزبانی جزیره کیش را هم بسیار بالا توصیف کرد و گفت: خوشبختانه همه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از کیفیت میزبانی ما راضی بودند و همه چیز در حد مسابقات جهانی بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار