سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برای ایجاد رقابت، توسعه و پیشرفت آنها خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی صابر در نشست با اعضای هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم روستایی در سال 2020 میلادی به میزبانی کرمانشاه، در نظر داریم با شاغلان و افرادی که به هر شکلی با صنعت خدمات گردشگری در داخل و خارج از استان فعالیت می‌کنند، ارتباط علمی و تجربی برقرار کنیم و برای تحقق این هدف باید نشست‌های مستمری برگزار شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا با همکاری بخش خصوصی و مدیران اقامتگاه‌ها شرایط لازم را برای برخورداری بهینه از ظرفیت‌های موجود در روستاها و معرفی آن به گردشگران فراهم کنیم.

صابر تصریح کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت، بیان مشکلات و تسریع در انجام امور اداری از مرحله درخواست تا صدور مجوز بهره‌ برداری اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

فرامرز رشیدی رئیس هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: در جلسه مشترکی که اخیرا با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه داشتیم مشکلات اقامتگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده و نبود زیرساخت‌های لازم به اطلاع استاندار رسید و ایشان با صدور دستورات لازم، بر رفع این موانع تاکید کرده است.

وی افزود: مشکلات و چالش‌های پیش روی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان شامل نبود خدمات عمرانی، جاده دسترسی به روستا، نیاز به سوخت‌رسانی،عدم آنتن دهی و دسترسی به شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه، نبود اینترنت پرسرعت که درخواست گردشگران بوده، مشکلات آب‌رسانی و درجه بندی نکردن اقامتگاه‌ها است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار