معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام:
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ راس دام سبک و سنگین استان تاکنون در طرح ملی هویت گذاری احشام مورد بیمه اجباری و پلاک گذاری قرار گرفته اند.
کد خبر: ۷۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 17 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل نعمتی اظهار داشت: ۴۱۵ واحد دامی سبک و سنگین روستایی، عشایری، پرواربندی، دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی تحت پوشش بیمه اجباری و هویت گذاری قرار می گیرند که امکان افزایش بیمه اجباری و هویت گذاری احشام بیشتر از میزان تعیین شده نیز وجود دارد.

وی افزود: طرح بیمه اجباری و هویت گذاری از ابتدای سال زراعی جاری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز در قالب تفاهم نامه اتحادیه دامداران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی با همکاری مراکز خدمات بیمه ای و اتحادیه دامداران در حال اجراست.

نعمتی در مورد هویت گذاری احشام یادآور شد: در این طرح همه دام های سبک و سنگین پلاک گذاری می شوند و برای هر دام یک پلاک ملی در نظر گرفته شده که از طریق این پلاک دام مورد نظر قابل شناسایی است.

وی در مورد هدف از اجرای طرح ملی هویت گذاری و نصب پلاک بر روی گوش احشام توضیح داد: به موجب اجرای این طرح قاچاق و سرقت احشام به حداقل می رسد و جمعیت واقعی احشام استان نیز آمارگیری می شود.

وی اضافه کرد: در هنگام وقوع حوادثی چون سیل، زلزله، شیوع بیماری که تلفات دام ها بالا می رود با وجود این پلاک ها امکان سوء استفاده و تقلب در افزایش تعداد دام های تلف شده از سوی دامدار وجود ندارد و براساس این پلاک ها تعداد واقعی احشام تلف شده مشخص می شود.

نعمتی تاکید کرد: تمام خدمات به دامداران نیز منوط به هویت گذاری و مشارکت با دفاتر بیمه ای و اتحادیه دامداران است و دام هایی که هویت گذاری نشوند نهاده دامی دولتی دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه طرح هویت و پلاک گذاری احشام یکبار برای همیشه است، گفت: صاحبان دام ها با مراجعه به دفاتر بیمه ای شهرستان محل سکونت خود نسبت به بیمه اجباری و پلاک گذاری احشام خود اقدام کنند.

استان ایلام دارای بیش از ۲ و نیم میلیون راس دام سبک و کمتر از یک میلیون راس دام سنگین است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار