معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با هدف جلوگیری از افزایش بی‌مورد قیمت برخی کالاها طی ۲ روز گذشته ۴۲۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار استان انجام شد.
کد خبر: ۷۹۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 18 November 2019

علیرضا محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱۰ مورد از این تعداد مربوط به واحدهای تولیدی، ۵۶ مورد مربوط به واحدهای عمده فروشی و ۱۵۶ مورد مربوط به واحدهای خرده فروشی‌ بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ تخلف از این تعداد بازرسی کشف شده، ادامه داد: ۴۳ مورد از این تخلف‌ها مربوط به بخش واحدهای تولید، یک مورد مربوط به عمده فروشی‌ها و ۱۱ مورد مربوط به خرده‌فروشی‌ها بوده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تکشیل یافته، اظهار داشت: ۵۶ میلیون ریال برای واحدهای تولیدی، ۱۲ میلیون ریال برای عمده‌فروشی‌ها و ۴۰ میلیون ریال برای خرده‌فروشی‌ها جریمه نقدی برآورد شده‌است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده کالاهایی که تخلفات آنها ثبت شده مربوط به کال‌های اساسی نبوده و به افزایش قیمت مرغ، و میوه‌جات و پیاز مربوط است.

محمودی اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده طی هفت ماهه نخست امسال نیز بیان کرد: تاکنون ۱۱۷ هزار و ۵۵۴ بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برای این تعداد بازرسی هشت هزار و ۵۹ پرونده تخلف ثبت شده و ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در این مدت ۶۵۵ میلیارد ریال برآورد شده‌است.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند؛ ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده‌است.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد؛ بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار