ایسنا/کرمانشاه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب از راه‌اندازی ۱۹۰ باشگاه کتابخوانی در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود اسلام آبادغرب امسال به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتابخوانی کشور معرفی شود.
کد خبر: ۷۹۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 19 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خسرو تمری، با اشاره به طرح توسعه عدالت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در راستای اجرایی کردن این طرح، سه طرح باشگاه های کتابخوانی، روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب در سراسر کشور اجرایی شد.

وی افزود: دو طرح باشگاه‌های کتابخوانی و روستاهای دوستدار کتاب تکمیل کننده طرح پایتخت کتاب هستند، به عبارتی اگر شهرستانی در این دو طرح موفق باشد به عنوان شهر خلاق کتابخوانی کشور معرفی می‌شود و در نهایت با معرفی پنج شهر خلاق کتابخوانی، یکی از این شهرها به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است با برنامه‌های صورت گرفته، اسلام آبادغرب بتواند در جمع یکی از پنج شهر خلاق کتابخوانی کشور قرار گیرد.

تمری با اشاره به پیگیری طرح دوستدار کتاب در 26 روستای شهرستان، گفت: در این طرح برنامه‌هایی از جمله شب‌نشینی با کتاب، شعرخوانی کُردی با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب و... اجرا می‌شود و در کنار این برنامه‌ها، کتابخانه‌ روستاها نیز فعال است و به علاقمندان کتاب خدمات‌رسانی می‌‎کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب همچنین با اشاره به راه اندازی 190 باشگاه کتابخوانی در سطح این شهرستان، گفت: در این طرح نیز گروه‌های حداکثر یازده نفره تشکیل یک باشگاه کتابخوانی می‌دهند و پنج تا 10 عنوان کتاب به آنها معرفی می‌شود که پس از مطالعه این کتابها آنها را در قالب اجرای نمایش یا نوشتن یک نامه و یا ساخت یک فیلم کوتاه ارائه می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت باشگاه‌ها در سطح مدارس شهرستان بسیار مطلوب است و در کنار آن، شاهد راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی خانوادگی هم در سطح شهرستان هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار