مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، از کارگران و کارفرمایان استان خواست برای احراز هویت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۷۹۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 19 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان استان،حسن عزیزی ، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : طبق مفاد قانون کار جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل اختلافات بین کارگر و کارفرما برعهده هیات‌های تشخیص اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که براساس آیین دادرسی کار به این اختلافات رسیدگی کنند.

او به راه اندازی سامانه جامع روابط کار به صورت پایلوت در چند استان از جمله کرمانشاه اشاره کرد و گفت : طبق مصوبه شورای عالی کار؛ سامانه جامع روابط کار به منظور تضمین دقت، سرعت و سلامت مراحل مختلف هیات‌های تشخیص اختلاف راه اندازی شده است که تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های اختلاف مانند ثبت شکایت، نحوه نوبت دهی و زمان آنها، چگونگی کیفیت آرا، سرعت، دقت و سلامت دیوان عدالت اداری و ... در این سامانه قابل رصد و پیگیری است.

او افزود: درسامانه جامع روابط کار ۱۲ نوع خدمت متنوع مانند ثبت شکایت، نوبت دهی، مراحل مختلف رسیدگی به شکایت، کیفیت آرا اعضای هیات اختلاف، طبقات شغلی، ثبت حوادث ناشی از کار و مراحل مختلف رسیدگی به آن، قرارداد پاداش دهی، قرارداد‌های بهره وری شرکت ها، قرارداد‌های ایمنی شرکت‌ها و ... به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

عزیزی گفت: پیش بینی شده در مرحله اول راه اندازی سامانه جامع روابط کار استان، ۱۴۰ هزار نفر ثبت نام کنند.

او از کارگران و کارفرمایان استان خواست با در دست داشتن مدارک هویتی خود مانند شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و وضعیت خود را ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار