امام جمعه تبریز خطاب به مردم آذربایجان و تبریز گفت: تبریزلی‌لر، الله سیزین باشیزی اوجادسین، شما ما را سربلند کردید و بار دیگر پیشگامی خود را در این حرکات انقلابی نشان دادید.
کد خبر: ۷۹۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 22 November 2019
به گزارش تابناک تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) با اشاره بر حکمت بیانات رهبر عظیم‌الشان در رابطه با حوادث اخیر اظهار کرد: رهبری در ارتباط با حوادث اخیر۶ دقیقه صحبت کردند ولی ببینید این ۶ دقیقه صحبت چه حکمت‌هایی به دنبال داشت که باید این ۶ دقیقه صحبت ایشان از ابعاد گوناگون مورد تامل قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه محورهای اصلی صحبت‌های رهبر معظم انقلاب توصیف حوادث، تبیین حوادث و چرایی حوادث بود، گفت: ایشان با اینکه با مصوبه سه قوه موافقت کردند ولی مطالبات چهارگانه‌ای هم داشتند. 

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود فرمودند که این مصوبه با توجه به  تصمیم مستند به مصوبه سران قوا و متکی به پشتوانه کارشناسی است که باید حمایت شود، البته نظرات کارشناسان متفاوت است و اگرچه قابل بازگشت نیست ولی قابل اصلاح است.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب همچنین مسوولان کشور را به همفکری، هم‌افزایی و پیگیری و موظف به مراقبت و نظارت بر شرایط بازار کردند زیرا باید مسوولان  خیلی مراقب باشند تا مبادا در اثر گرانی بنزین کالای بازار گران شود زیرا پس از گران شدن بنزین نباید مبتلا به گران شدن کالای دیگر باشیم از این‌رو باید مسوولان امر تلاش کنند تا مشکلات اجرای این طرح کم شود.  

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر صحبت‌های ۶ دقیقه‌ای خود خطاب به مسوولان امنیتی فرمودند که مراقب باشید تا کسانی که تخریب اموال دارند و تشدید ناامنی می‌کنند، برابر قانون مقررات با آنها برخورد کرد. 

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: رهبر عظیم‌الشان انقلاب همچنین از مردم آگاه و با بصیرت درخواست کردند تا از فتنه‌گران و آشوبگران فاصله بگیرند زیرا اگر فاصله نگیرند، دوست و دشمن معلوم نمی‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه حکمت‌های امام خامنه‌ای در ۶ دقیقه بر مبنای صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی کشور و جلوگیری از بدعت‌گذاری غلط و پشتیبانی از تصمیمات و کارهای کارشناسی و خوش‌بینی به تصمیم مسولان است، گفت: ایشان اولویت دادن به شرایط حساس کشور و جلوگیری از فتنه در محور مقاومت را خواستند. 

 آل‌هاشم با اشاره بر اینکه رهبری در این شرایط سه راه در پیش رو داشتند، توضیح داد: یکی اینکه ایشان مخالفت صریح می‌کردند و دستور توقف سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را می‌دادند که در این صورت با هدایت رسانه‌ای استکبار یک حاکمیت دوگانه در کشور القا می‌شد و بهانه به دست کسانی می‌افتاد که در صدد ضربه زدن هستند تا بگویند که مسوولان اقتصادی کشور می‌خواستند تا مشکلات را حل کنند ولی نگذاشتند و این روش خطرناکی بود. 

وی ادامه داد: این راه سنگ بنای نادرستی نیز در کشور می‌گذاشت زیرا از این به بعد همه از رهبری  توقع ورود به این مسائل را داشتند تا یک موضوع را متوقف و یا دستور اجرا دهند. 

امام جمعه تبریز درباره اینکه راه دیگر سکوت و عبور از حوادث توسط رهبری بود که اصلا به مصلحت کشور و جایگاه رهبری نیست، گفت: البته صبح همان روز یک طرح سه فوریتی برای توقف طرح در مجلس مطرح شد که اگر انجام می‌شد، آتش اختلاف بین نمایندگان موافق و مخالف شکل می‌گرفت که تصویب آن هر کدام تبعات منفی در کشور داشت و به اختلاف بین قوا می‌انجامد.  

وی متذکر شد: تصمیم راهبردی و پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلافات بین سه قوا جزو اصلی‌ترین وظایف رهبری است.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اما راه سوم این بود تا ایشان موافقت کنند و جزئیات را به نظر کارشناسان واگذار کنند که رهبری این راه را انتخاب کردند. 

وی با تاکید بر اینکه صحبت‌های ۶ دقیقه‌ای رهبر معظم انقلاب گفت: این صحبت‌ها درس‌ها و آموزه‌هایی داشت زیرا نمادی از شخصیت یک رهبر انقلاب براساس صداقت، عقلانیت، بصیرت، راهبری و مدیریت و انصاف انقلابی را نشان داد که رهبری این تدبیر را اندیشیدند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: به دنبال این مصوبه جریاناتی که در کشور پیش آمد، منجر به برخی اتفافات شد که ما از مردم آگاه و بصیر و زمان‌شناس و انقلابی تشکر می‌کنیم که صف خود را از اشرار جدا کردند. 

وی یادآور شد: از نیروی انتظامی قهرمان، بسیج فداکار، نیروهای امنیتی و اقشار مردم تشکر می‌کنم که با مردم‌داری و سعه‌صدر برخورد کردند. 

آل‌هاشم خطاب به مردم آذربایجان و تبریز گفت: تبریزلی‌لر، الله سیزین باشیزی اوجادسین، شما ما را سربلند کردید و بار دیگر پیشگامی خود را در این حرکات انقلابی نشان دادید. 

نماینده  ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که اسلام معتقد به تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه است و تولیدکنندگان نیز خط‌شکن‌های میدان جنگ اقتصادی هستند. 

وی با بیان اینکه همه ما در وقایع اخیر این هفته دیدیم که رهبری چقدر هوشیارانه و دوراندیشانه توصیه به اقتصاد مقاومتی داشتند، گفت: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و علت نامگذاری سال به نام روتق تولید با توجه به پیش‌بینی رهبری با وجود کارشنکی‌های بیگانگان بسیار مهم بود که رهبری تبیین کردند ولی ما در انجام آن کوتاهی کردیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: تبیبن اولویت در مسائل اقتصادی، قطع وابستگی به صارات غیرنفتی و نگاه مسوولان به تولیدکنندگان و مدیریت اقتصادی از جمله مطالبات رهبری در اقتصاد مقاومتی می‌باشد. 

وی با استناد به تاکیدات رهبری مبنی بر عوامل رونق تولید گفت: عوامل رونق تولید از قبیل نیروی انسانی، سرمایه فناوری و مدیریت اقتصادی است که موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار مهم می‌باشد. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: همان طور که رهبری فرمودند، باید همه بدانند که ما در عرصه جنگ نظامی موفق شده و توانسته‌ایم دشمن را به عقب بکشانیم و در امور سیاسی و امنیتی نیز موفق بودیم اما باید تلاش کنیم تا به توفیق الهی در عرصه جنگ اقتصادی موفق شده و دشمن را با قاطعیت به عقب‌نشینی وادار کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تبریز به همت اتاق بازرگانی تبریز یک همایش بسیار مهم در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی برگزار شد که بنده از دست‌اندرکاران این همایش اقتصادی که آن را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

آل‌هاشم گفت: کاندیدای منتخب باید صبر و استقامت داشته باشد زیرا فردی که حال و حوصله استقامت در برابر دشمنان نداشته باشد، نمی‌تواند موفق باشد زیرا هر روز که روز عادی نیست و روزهای بحران هم هست. 

وی افزود: به خاطر بحران اخیر چند نماینده در مجلس ادعای استعفا دادند در حالی که هنر آن است که استقامت داشته باشند. 

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته با اشاره به هفته بسیج و فرارسیدن روز نیروی دریایی در هفتم آذرماه افزود: جربان ناوچه پیکان در هفتم آذر است که آن را به سپیدجامگان تبریک می‌گویم. 

نماینده ولی‌فقیه فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج لشکر مخلص خدا و اهل بی‌نشانی و مظهر عظمت ملت و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است زیرا بسیج در همه عرصه خود را نشان داده و به عبارتی بسیج نیروی کارآمد برای تمام میدان‌ها است. 

وی اضافه کرد: یقین بدانید اگر حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس نبود، الان سرنوشت کشور جور دیگری بود و تا بسیج است جمهوری اسلامی مصون خواهد بود.

امام جمعه تصریح کرد: شاخصه بسیجی اخلاص در عمل، خدامحوری و ارتباط با خداوند متعال، حاضر در تمامی میدان‌های سخت، همراهی با مجاهدت ایمان و عمل و حفظ اندیشه ارزشی شهادت‌طلبی، تلاش عاشقانه و مومنانه حضور با اراده و همت بلند در میدان‌های سخت می‌باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار