ایسنا/کرمانشاه معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی بازسازی بقعه احمدبن‌اسحاق خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 23 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیرحسین شکرریز ، در خصوص آخرین روند بازسازی بقعه احمدبن‌اسحاق شهرستان سرپلذهاب که در زلزله 7.3 ریشتری دو سال قبل آسیب جدی دید، اظهار کرد: کار تخریب و بازسازی این بقعه از آبان سال گذشته آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود آبان امسال تحویل شود که هنوز کار بازسازی آن تمام نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت 65 درصدی پروژه بازسازی بقعه احمدبن‌اسحاق، ادامه داد: بر اساس آخرین وعده دستگاه مجری پروژه قرار است بازسازی این بقعه متبرکه تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ادره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان مجموعه بهره‌بردار این پروژه یاد کرد و افزود: هزینه های ساخت این پروژه را استانداری، بنیاد مسکن و اوقاف تامین کرده‌اند و بنیاد مسکن مجری طرح است.

وی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی بقعه احمدبن‌اسحاق را 15 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پنج میلیارد تومان از این پول را اوقاف، پنج میلیارد تومان را استانداری، سه میلیارد تومان را بنیاد مستضعفان در قالب تخصیص سیمان و مصالح پرداخت کرده و دو میلیارد تومان دیگر هم از سوی بنیاد مسکن و در قالب هزینه های تهیه طرح و... تامین شده که همگی این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و پروژه مشکل اعتباری ندارد.

شکرریز افزود: پروژه بازسازی بقعه احمدبن‌اسحاق با زیربنای 3300 متر مربع در حال ساخت است و کارهای مربوط به نصب اسکلت و ساخت اولیه آن به اتمام رسیده و در مرحله نماسازی، تکمیل گنبد، کف‌سازی و... است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار